• OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,41%301,31
  • OMX Riga0,36%879,88
  • OMX Tallinn1,25%1 929,99
  • OMX Vilnius−0,83%1 171,07
  • S&P 500−1,71%6 013,13
  • DOW 30−1,69%43 428,02
  • Nasdaq −2,2%19 524,01
  • FTSE 100−0,04%8 659,37
  • Nikkei 2250,26%38 776,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 03.04.19, 14:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äripäev suurendas märgatavalt reklaamikäivet

Tänavu märtsis suurenes aastases võrdluses viie juhtiva ajalehe reklaamikäive 16 protsenti, edukaimad olid Äripäev ja Postimees, selgub värskest analüüsist.
Äripäev oli tänavu märtsis ja esimese kolme kuu jooksul üks suuremaid käibe kasvatajaid.
  • Äripäev oli tänavu märtsis ja esimese kolme kuu jooksul üks suuremaid käibe kasvatajaid. Foto: Andras Kralla
Viie juhtiva lehe reklaamikäive suurenes märtsis 16 protsenti ehk 235 000 euro võrra, 1,68 miljoni euroni. Lehtede veebireklaamikäive kasvas 20 protsenti, paberlehtede reklaam suurenes 13 protsenti. Samuti suurenes veebireklaamifirmade (Delfi, AM Digital (endine SmartAD), Neti) käive (+13 protsenti). "Seega tegid lehed nii veebis kui ka paberkandjal märkimisväärsed tulemused," ütles meediaanalüütik Toomas Leito värskes reklaamituru analüüsis.
Leito sõnul on paberlehti veel vara maha kanda. "Näib, et Eesti meedia on edukalt suutnud veebis ohjeldada ka ülemaailmsete gigantide reklaamitulva. Muidugi on vara võidutrummi taguda, aga märgid on positiivsed," märkis analüütik. "Sisuturundus on mõlemas reklaamikanalis teinud võidukäiku. Viimasel ajal on sellel rõhunud ka veebiportaalid, sest kõrge hinnaga bännerite müük läheb vaevaliselt."
Reklaamikäive oli märtsis Postimehes 895 000 eurot (mullusega võrreldes +20 protsenti), Õhtulehes 280 000 eurot (+10 protsenti), Äripäevas 230 000 eurot (+21 protsenti), Eesti Ekspressis 175 000 eurot (+9 protsenti) ja Eesti Päevalehes 100 000 eurot (+5 protsenti).
Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Eesti Ekspressis 43 protsenti, Postimehes 38 protsenti, Eesti Päevalehes 9 protsenti ja Õhtulehes jäi samale tasemele. Äripäevas vähenes reklaamimaht 3 protsenti.
Võrreldes 2018. aasta kolme kuuga suurenes tänavu viie lehe reklaamikäive 620 000 euro võrra ehk 15 protsenti, moodustades 4,6 miljonit eurot.
Reklaamikäive oli 2019. aasta esimesel kolmel kuul Postimehes 2,5 miljonit eurot (mullusega võrreldes +23 protsenti), Õhtulehes ligi 800 000 eurot (+12 protsenti), Äripäevas 600 000 eurot (+14 protsenti), Eesti Ekspressis 400 000 eurot (0%) ja Eesti Päevalehes 300 000 eurot (–5 protsenti).
Reklaamimaht suurenes Eesti Ekspressis 35 protsenti, Postimehes 31 protsenti ja Eesti Päevalehes 7 protsenti, samas vähenes nii Õhtulehes kui ka Äripäevas 2 protsenti.
"Esimese kvartali muljetavaldav tõusutrend ei ole jätkusuutlik, kuid arvan, et positiivne trend siiski jätkub," märkis Leito.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.02.25, 13:43
Tehnopoli AI kiirendisse käib uus värbamine
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele