Eesti reklaamiagentuurid peaksid rohkem pingutama, et saada rahvusvahelist tunnustust, leiab Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu.
- Best Marketing Internationali juht Hando Sinisalu. Foto: Marko Mumm / Meediafoto
Kallid reklaamiinimesed, lubage teie kapsaaeda visata üks kivi.
Eesti on väike, aga tubli maa. Ka Cannes Lionsi reklaamifestivali külastavate delegaatide suhtarvult oleme maailma esimeste seas. Igal aastal käib mitukümmend Eesti reklaami- ja turundusinimest maailma parimaid eksperte kuulamas ja uhkemaid töid vaatamas.
Eesti on aga üks väheseid riike, kes pole võitnud ühtegi Cannes’i Lõvi – maailma prestiižseimat reklaamiauhinda. Ometi jagatakse neid välja mitusada.
Reklaamivallas saatis meid edu viimati Nõukogude Liitu kuulumise aegadel.
Väike osalus
Selleks, et midagi võita, tuleb muidugi võistlusel osaleda. Tänavu saadeti Eestist Cannes Lionsile üks (!) võistlustöö. Balti riikide reklaamifestivalil Golden Hammer Riias jõudis shortlist’i kaks Eesti tööd.
Peamiste põhjustena tuuakse välja see, et konkurssidel osalemine on kallis ega tasu ära. Muidugi on siis ka võiduvõimalused väikesed. Ka Eesti reklaamivaldkonna erialaliidud ei ole vastavate Euroopa ega maailma erialaliitude liikmed. Kui Eesti ühiskonda tervikuna ähvardab provintsistumine, siis reklaamimaailmas on see juba juhtunud. Äri muutub järjest globaalsemaks ja agentuurid võiksid aidata Eesti ettevõtted maailmas kuulsaks teha. Veel pole ehk hilja oma konnatiigist välja murda.
Eelmise aasta maailma parim reklaamiagentuur (The Gunn Reporti alusel) oli Forsman & Bodenfors, mis asub Göteborgis. Göteborg on umbes sama suur linn kui Tallinn. Miski pole võimatu.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.