Kaubandusettevõtte juht ei tohiks teenindavat personali halvasti kohelda, leiab isiklikust kogemusest Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee toimetaja Maarit Eerme.
- Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee toimetaja Maarit Eerme. Foto: Eiko Kink
Olen ise aeg-ajalt ka teenindava personali rollis, kus suhtlen inimestega, olen abivalmis ja täidan mulle antud tööülesandeid. Hiljuti sain kindla ülesande, mida pidin tegema ja jälgisin seda pingsalt. Kuid üks kaubandusettevõtte juht eiras minu öeldut ning bravuuritses isegi natuke. See üllatas mind kui teenindavat personali. Mis mul üle jäi, kui tal lubada teha seda, mida ta soovis.
Juhtum pani mind mõtlema: kuidas kaubandusettevõtte juhtfiguur suhtleb enda teenindajatega, kuidas ta jagab neile infot ja kuidas ta käitub siis, kui läheb kauplustesse ringkäigule? Kas seal on ka samamoodi, et juht lööb rusikaga lauale, et olgu olla, ja edastab käsu: „Tehke nii, nagu mina ütlen, sest mina olen boss.“? Kas sedasi leitakse suurepäraseid töötajaid, kes tunnevad enda tööst rõõmu ja kujundavad ettevõtte mainet?
Austa teenindaja tööd
Õhtul koju minnes mõtlesin sellele juhtumile pikalt. Mõtlesin ka järgmisel päeval ning sees oli kuidagi õõnes tunne. Selle juhi alluvuses ma ei tahaks küll töötada.
Seega, kaubandusjuht, kui soovid leida suurepärast töötajat enda kauplustesse, kes teeb enda tööd rõõmuga, ning tööle kandideerijate hulk on ka väga hea, siis ära suhtu teenindajasse, nagu ta ei oleks keegi. Talle ei maksa öelda, et sina oled ülemus ning tead, kuidas asjad peavad käima. Proovi temaga suhelda meeldivalt, süstida positiivsust, austa tema tööd. Räägi temaga sõbralikult, kiida. Tema kujundab samuti ettevõtte mainet ning üldilmet.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.