• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,38%39 719,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,38%39 719,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 11.12.15, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Iga lihtsustus ei too õnne õuele

Innovatsioon, mis vabastab meid ühtede võimurite haardest, lõpeb varem või hiljem samasuguste võrkude sättimisega meie ümber vabadust tõotanud uute võimude poolt, leiab suhtekorraldaja Raul Kalev.
Raul Kalev
  • Raul Kalev Foto: Erakogu
Taksonduses lammutab juba paar aastat innovaatiline Uber. Tema asemik Eestis on Taxify. Kogu innovatsioon mobiiliäppidega seisneb näiliselt selles, et taksot saab tellida ühest kohast ja kiiremini. Ent iga firma, ka Taxify ja Uber, soovib kasvada.
Kuna traditsioonilised, litsentseeritud ja spetsialiseerunud taksod olid juba olemas, hakati taksojuhtideks kaasama pea igaühte, kes oli vähemalt eile juhiloa saanud. Kuna nõutud koolitusi, litsentse, tervisetõendit ja taksomeetrit ei saa ühe klikiga edastada, tuli neist nõuetest kiirema kasvu nimel loobuda. Kliendid, kes alguses innovatsioonist rõõmustades lakke hüppasid (peaasi, et on soodne), hakkasid ajapikku vaikselt meelt muutma.
Tausta ei kontrollitud
Siit-sealt kostis, et nn taksoäpid ei kontrolli ei juhtide ega masinate tausta. Kuigi üldjuhul olid piraattaksod ilusad ja uued, siis nii mõnigi auto olla sõitnud taksot ka ilma ülevaatuseta.Nii lõid Tallinna ametlikud taksod Taxifyst lahku ja tegid oma äpi. Hirmust üksi jääda ei jäänud jõuliselt ja innovatiivselt alustanud Taxifyl muud üle, kui panna isehakanud piraatjuhid veidigi suurema usalduse võitmiseks oma logo alla sõitma.
Taksondusest ühistranspordi seaduse mõistes ollakse aga ikka veel valgusaastate kaugusel. Niisiis ei jäi innovatsioon poolikuks, varem või hiljem tuleb ka need juhid teistega võrdsustada, litsentseerida ja nende tausta kontrollida. Meie kõigi õnneks ei jõutud paari aastaga kogu taksondust hävitada.
Kuigi Eestis on kombeks iga asja peale, mille ees sõna „innovatsioon“, rõõmust lakke hüpates tegelik elu sootuks unustada, tuleks siiski meeles pidada, et mitte iga olemasolevaid süsteeme näiliselt lihtsustav lahendus ei pruugi veel meid lõplikult õnnelikuks teha.
Autor nõustab praegu Reval Taksot, ta on teinud hiljuti koostööd ka teiste Taxifyst lahkunud firmadega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele