Jõulud on aeg, kus õhinat jagub nii koolieelikule kui ka suurkaupmehele. Kes ootab kingitust kuuse alla, kes rõõmustab varasemaid rekordeid purustavate müüginumbrite üle, kirjutab e-kaubanduse liidu juht Signe Kõiv.
- Signe Kõiv Foto: Andras Kralla
Kauplejate jaoks aitavad jõulumöllu sisse juhatada spetsiaalsed ostupühad, millest tuntumad on Black Friday (must reede), Cyber Monday (küberesmaspäev), Singles’ Day (vallaliste päev) ning meie kodumaine E-smaspäev.
Musta reede juured ulatuvad aastasse 1932, mil tänupühale järgnevat reedet hakati pidama jõulumöllu ja allahindluskampaaniate algusajaks. Musta reede populaarsus ulatub Eestissegi, kus eriti rahvusvahelised ketid võtavad ostupühast osa ja kostitavad tarbijaid allahindlustega. Täpselt kümme aastat tagasi võeti USAs kasutusele termin Cyber Monday, mis tähistab musta reede internetiversiooni ehk ostupüha e-poodides. Meil vähem tuntud on hiinlaste Singles’ Day, kus algselt vallalistele pühendatud päevast 11. novembril on saanud üks maailma suurimaid e-ostlemise päevi.
Alates 2014. aastast tähistatakse Eestis
E-smaspäeva, mille eesmärk on pakkuda tarbijatele 24 tunni jooksul veebipoodides eriti häid pakkumisi ja seeläbi suurendada kodumaiste e-poodide tuntust. Kui eelmisel aastal osales E-smaspäeval 70 e-poodi, siis sel aastal oli pakkumisi 125 e-kauplejalt ja näiteks e-Selver avas oma virtuaalsed uksed esmakordselt just kodumaisel ostupühal.
Lahkus toob kuhjaga kasu
E-kaubanduse liidu uuringu kohaselt oli 24tunnise kampaania läbimüük 14. novembril üle 476 000 euro ning tellimuste koguarv 6055. Päeva kampaaniakäive ulatus hinnanguliselt miljoni euroni.
Võrdluseks, statistikaameti andmetel on 2015. aastal jaemüük posti või interneti teel Eestis keskmiselt 10 miljonit eurot kuus. Tõsi, see number kajastab vaid nende e-poodide tulemusi, kelle põhitegevusala (enam kui 51% müügikäibest) on jaemüük posti või interneti teel. Jaekaupluste, tootjate ja teenusepakkujate e-kanalites müüdud mahud meie statistikas kahjuks ei kajastu. Siiski nentisid mitmed E-smaspäeval osalenud e-poed, et 24 tunni jooksul tehti rekordilised müüginumbrid ning päev suurendas oluliselt e-poodide külastatavust.
Suurim edu saatis e-poode, kes:
pakkusid allahindlust kogu e-poe kaubavalikus;
võimaldasid kaubad tellida kättetoimetamiskuluta; olid kampaania planeerimisel lahked ja hindasid kaubad 20-50% alla.
Ostupühad on e-kauplejate jaoks hea turundusmeede uute klientide leidmiseks ja käibenumbrite suurendamiseks. Tarbijad naudivad soodsamaid hindasid ja kaupade tasuta kättetoimetamist. Seega, parimad kingid kuuse alla tulevad nagu ikka südamest, kuid üha enam ka internetist.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.