• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 14.03.16, 07:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elon Musk Eestit ei innusta

Eesti magab maha uue transpordiühenduse võimaluse, mille käis välja juba paar aastat tagasi Elon Musk, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
Eesti lipp.
  • Eesti lipp. Foto: Erik Prozes
Kui kuulsin, et Slovakkia valitsus on jõudnud kokkuleppele tehnoloogiafirmadega, et uurida Elon Muski ideed ehitada ülikiire transpordiühendus Hyperloop, tekkis kohe mõte: miks mitte ka Eestis? Sellele järgnev mõte tuletas meelde eestlasele ja samas ka Eesti riigijuhtidele iseloomuliku joone: oleme pigem konservatiivsed ja ettevaatlikud, mitte riskijulged.
Meile ei meeldi otsustada tormakalt. Esmalt tuleb ideega tutvuda, seda analüüsida ja aru pidada. Me peame veenduma, et valitud tee on õige. Ainult rumalad võtavad härjal sarvist kinni ning lasevad end väntsutada teadmata suunas. Tagajärg võib olla kohutav. Mõistan.
Pettekujutelm
Esmapilgul tekib mõte, et Hyperloop sobiks ideaalselt Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva või Tallinna-Pärnu trajektoorile. Kaoks Tallinna-keskne ettevõtluskeskkond, investorid julgeksid rohkem panustada teistesse piirkondadesse, töötajad saaksid kordades suurendada oma elu- ja töökoha kaugust ning avardada oma töövõimalusi. Samas tundub see pettekujutelm, sest miks peaksime sellist ideed lubama siia ajal, kui majandus seisab ning kidur plaan selle ergutamiseks ei taha kuidagi vedu võtta. Hyperloop on veel nii varajases arengufaasis, et seda kasutada konkreetses plaanis tundub läbimõtlematult rutakas.
Me võiks plaani muuta. Eesti võiks siia meelitada rohkem hullumeelseid katsetusi, mis hõlbustaks ettevõtlust. See ei tähenda, et peaksime oma hinge maha müüma, aga võiksime vahel lubada endale kõrvetada saamist. Kui Eestisse rajataks esimene Hyperloop, siis tõenäoliselt ei võtaks see kohe vedu. Pigem tekiks palju takistusi, mis neelaks suure hunniku raha. Samas ei saa selles kindel olla, sest me pole seda ette võtnud.
Kas Hyperloop sobiks Tallinna ja Helsingi vahele? Kas koos soomlastega tasuks seda ellu viia? Kui räägime tunnelist, siis võiks ka Hyperloopi kaaluda.
Äkki tasuks riskida ja tuua Hyperloopi uuringud ka siia?

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele