Motivatsioonipaketi väljatöötamisel tuleb eelkõige lähtuda töö spetsiifikast ja iga inimese isiklikest vajadustest, kirjutab Adcashi värbamisspetsialist Piret Luts. Ja seda tuleb pidevalt muuta.
- Adcashi värbamisspetsialist Piret Luts. Foto: Erakogu
Oma värbajakarjääri jooksul olen näinud paljude ettevõtete sisse. Samuti olen korduvalt uurinud, millised on kandideerijate enda ootused.
Esmastes vestlustes ei uuri keegi kunagi, mitu erinevat meeskonna üritust meil ühes kuus on, vaid pigem tuntakse huvi töö sisu, töökorralduse, tulevaste meeskonnaliikmete ja ettevõtte üldiste eesmärkide vastu. Esmane otsus, kas see on koht, kus ma tahaksin tulevikus töötada, langetatakse siiski baasväärtuste põhjal. Kui need on paigas, siis tekib jaotus juba osakondade ja ametiperede põhiselt.
Eri vahendid
Kindlasti ei ole müügiosakonna ja IT-arendajate otsuste mõjutamise vahendid ühesugused. Müügimeeskonna suurimaks mõjutajaks on kindlasti piiramatud võimalused enda töötasu kujundamisel, ehk lisaks korralikule põhipalgale on töötajal võimalus teenida vastavalt enda panusele. See eeldab muidugi korralikult läbi mõeldud ja läbipaistvat müügiboonuste süsteemi. Paha ei tee ka aasta lõpus saavutatud tulemuste ülevaatamine ja vastavalt nendele eraldi premeerimine.
IT-arendajad on aga teistsuguste baasvajadustega. Raha küll motiveerib ja mõjutab otsuseid, kuid mitte ainult. Suuremat rolli mängivad töö sisu ning kandidaatide isiklikud arenguplaanid ja eesmärgid. Kas töö on piisavalt huvitav ja väljakutseid pakkuv? Milline on meeskond, kellega koos töötama hakatakse? Kui suur on vabadus oma tööprotsessi ja tulemuste saavutamist kujundada? Üldise nimetajana toon välja nende suure autonoomsuse vajaduse.
Tööta välja oma valem
Ükski lisahüvedest ei tööta, kui inimesel puudub sisemine motivatsioon. Ettevõte saab välja pakkuda erinevaid lahendusi ja võimalusi motivatsiooni hoidmiseks, kuid see on ka kõik. Ei ole ühtset valemit, mis kõikide inimeste ja ettevõtete puhul töötaks. Iga ettevõte peab oma valemi ise välja töötama, lähtudes oma sisemisest kultuurist ja ka erinevate ametipositsioonide iseärasustest. Oluline on ka aru saada, et need lisahüved ei ole veel ettevõtte kultuur. Need on vahendid, et hoida inimeste motivatsiooni. Samuti on oluline hinnata iga kandidaati individuaalselt, seda nii värbamisel kui ka hiljem kogu töösuhte vältel.
Vajadused muutuvad pidevalt. Ei saa loota, et täna toimiv motivatsioonisüsteem on homme tõhus.
Autor: Piret Luts
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.