• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,38%39 719,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2250,38%39 719,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 28.02.17, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tammeoks ei kontrolli rehviliitu

Äripäev kirjutas 27. veebruari loos “Toetusrahadele suunatud äri”, et Anti Tammeoks kontrollib MTÜ Eesti Rehviliitu. See ei ole nii, teatab rehviliidu juht Kaur Kuurme.
Kaur Kuurme
  • Kaur Kuurme Foto: Erakogu
Rehviliidu juhatuses on viimased kümme aastat olnud rehvide maaletoojate ja edasimüüjate esindajad. 2005-2012 oli juhatuses pidevalt 5-6 liiget, kes muuhulgas esindasid Goodyeari, Michelini, Continentali, Bridgestone'i jt sarnaseid ettevõtteid. Rehviliidu liikmed on paarkümmend rehviettevõtjat, kellel igaühel on üldkoosolekul üks hääl.
Teine, kuid veelgi olulisem küsimus on see, mida rehviliit sai raha eest, mida Nordline Baltic OÜ-le maksti. Artiklis mainiti, et Priit Halleri ettevõte Nordline Baltic OÜ maksis rehvipurusti kasutamise eest 20 000 eurot renti aastas, kuid samal ajal sai teenuse eest 300 000 eurot.
Soovin selgitada, millest koosnes teenus. Teenustasu oli 57,52 eurot + käibemaks ühe rehvitonni käitlemise eest, mida rehviliit klientidelt küsis. Selle sisse pidi mahtuma kogumisplatside rent (vähemalt 15 kohta, hiljem vähemalt 65 kohta), transport, rehvide purustamine ning nende edasine taaskasutusse suunamine.
2006-2012 koguti kokku ja taaskasutati 46000 tonni rehve sh 90% Teeme Ära 2008 raames kogutud rehvidest. Puru suunati ehitusmaterjalina vanade prügilate katmiseks ning uute prügilate ehitamiseks ning samuti pürolüüsi teel õli tootmiseks. Neil aastatel ei olnud seda probleemi, et tuhandetesse tonnidesse ulatuvad rehvihunnikud vedelesid mööda Eestit laiali.
2013 sõlmis MTÜ Eesti Rehviliit uue lepingu teise taaskasutuspartneriga, mille pidime paraku enne tähtaega lõpetama 1,5 aastat hiljem, sest uus partner ei saanud oma ülesannetega hakkama.
Praegu vedeleb meeletu hunnik (hinnanguliselt kuni 25 000 tonni) rehve nn kogumisplatsidel. Osa sellest ka rehviliidu endiste taaskasutuspartnerite territooriumitel, mida jõudu mööda likvideerime ning mh kõnealuse purustiga neid rehve purustatakse. Suur osas sellest kogusest aga vedeleb riigimaal Raadil ning seda hunnikut likvideeritakse maksumaksja rahaga, hinnanguliselt kulub selleks 2,8 miljonit eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele