• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,11%5 722,44
  • DOW 30−0,48%41 850,73
  • Nasdaq −0,03%18 234,81
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,75
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,11%5 722,44
  • DOW 30−0,48%41 850,73
  • Nasdaq −0,03%18 234,81
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,75
  • 18.04.17, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vanad autod vallutavad teed

Kas oleme valmis autolõivu kehtestamisega võtma riski, mille tulemusena meil kasutatava autopargi keskmine vanus pigem kasvab, küsib DNB Panga liisingu valdkonna juht Jaan Liitmäe.
Jaan Liitmäe
  • Jaan Liitmäe Foto: Erakogu
Automaksu nimetamine keskkonnalõivuks on iidne Eesti komme hunti võsavillemiks nimetada. Lõivu kehtestamine tundub olevat järjekordne käik riikliku lõppeesmärgi suunal, kus ideaalis võiksid kõik sõiduautod olla eraisikute kasutuses ja omandis ning kõik maksud saaks viimase kopikani kätte. Eraisikuid eelistatakse seejuures väiksemate kapitalikulude tõttu.
Nendele eraisikutele maksavad enamjaolt palka ettevõtted, mille transpordikulutused järjest kasvavad. Ettevõtluses on sõiduautodega teostatava transpordi kasutamine mingis mahus möödapääsmatu ning liikuvamate sektorite kaudne karistamine võib osutuda lühinägelikuks. Kiita tuleks esitatud idee kehtestamise lihtsust ja ühekordset rakendamist. Kui maksumaksja on suuteline iga auto asjus rehkenduse kiirelt ära tegema ning lõivu korjamine liita sujuvalt registreerimise protsessi osaks, peaks lõivu tasumisele kuluv vaev jääma minimaalseks. 
Igamees loeb raha
Uue lõivu ettepanekut hinnates tekib paratamatult küsimus, kas oleme valmis võtma riski, mille tulemusena meil kasutatava autopargi keskmine vanus pigem kasvab. Selle sajandi alguses oli Eestis populaarne sõiduautoparkide koondamine rendifirmade alla maksuefektiivsuse tõstmise eesmärgil. Kindlasti leiab see äraproovimist uues keskkonnas. Iga muudatus kutsub paratamatult maksumaksja otsingule, kuidas paremini majandada. Loodetavasti on ekstreemsemad võimalused nagu autode naaberriikide registris hoidmine ning omanikuvahetuse vältimine on rõhuvale hulgale autoomanikest liiga tülikad, et neid tõsiselt kaaluda.
Ilmselt leiab aset sarnaselt 2014. aasta lõpu muudatustega lühiajaline autode soetamise buum, millele järgneb paratamatult madalhooaeg. Nimelt muudeti toona käibemaksuseaduse paragrahve, mis olid seotud ettevõtete poolt ostetavatelt sõiduautodelt ja nende tarbeks tehtud kuludelt sisendkäibemaksu mahaarvamisega. Õnneks on eri osapooled juba kogemuse võrra rikkamad ja oskavad paremini muudatuseks valmis olla.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele