• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 16.11.17, 13:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaupmehed sõltuvad viimase miili pakivedajast

E-poe käepikenduseks valitud viimase miili pakkuja eeskujulik teenindus on määrava tähtsusega, ja siin ei ole ruumi lohakusele, kirjutab Eesti E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv.
Signe Kõiv.
  • Signe Kõiv. Foto: Erakogu
Kauba konarliku teekonna negatiivne emotsioon seostub tarbijale e-poega ning võib ta tulevastest ostudest loobuma sundida. Konkurentsitingimustes võidavad koostööpertnerid, kes e-kauplejalt viimase miili peavalu ära võtavad, mitte juurde ei tekita.
Eesti e-ostlejad on maailmas unikaalsed oma pakiautomaadi- ja pangalingi kasutamise lembusega. Pakiautomaatide võrgustik ja pakkujate ring on aktiivselt laienenud ning tarbijate võimalused saada pakk kätte endale sobival ajal ja sobivast kohast on tarneviisi populaarsusele kaasa aidanud. 
Tarbijauuringu põhjal eelistas 86% vastajatest e-poe kaubad kätte saada pakiautomaadist, 46% kulleriga ja 20% postkontorist. Numbrid räägivad selget keelt, milline teenus tarbijaid kõige enam rahuldab.
Valdavalt jõuavad Eesti e-poodide tellimused kohale päeva-paariga, osade kaubagruppide puhul juba tellimise päeval. Siin ei ole eestlaste ootused üleliia kõrged – 76% vastajatest ei oota sama päeva tarnet, küll aga peetakse puuduseks kõrgeid kohaletoimetamise kulusid, pikka tarneaeg ja tagastamise keerukust. 
Üleilmse e-kaubanduse müügimahu prognoos aastaks 2017 on 2,29 triljonit dollarit, aastaks 2021 peaks see kahekordistuma. See paneb proovile kõigi osapoolte võimekuse e-kaubanduse toiduahelas. 
Lohakatele ja ebaefektiivsetele sellel turul ruumi ei ole.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele