Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Uku Varblane: kas maksustada kütust või läbitud kilomeetreid?
Tegelike kulude arvesse võtmiseks võiks kaaluda sõiduautode maksustamist läbisõidu- ja tsoonipõhiselt, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane.
Traditsiooniliselt on maanteetranspordi puhul maksustamise fookuses olnud mootorikütused ja kütuseaktsiisid. Seoses elektri- ja teiste fossiilseid kütuseid mittekasutavate sõidukite levikuga on paslik läbi mõelda, kuidas muuta maksubaasi, et võtta paremini arvesse transpordiga kaasnevaid tegelikke kulusid ning ühtlasi tagada maksutulude jätkusuutlikus.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.