Raul Potisepp: riiklik Eesti Energia skeemitab jälle
Elektrilevi tükkideks jaotamisega pääseb Eesti Energia kavalalt regulatsioonide haardest, kuid konkurentsi kahjustav olukord elektriautode laadimistaristu arenduses jätkub, kirjutab Eleport OÜ tegevjuht Raul Potisepp.
Oleme väga kriitilised riikliku energiakontserni elektriautode laadimistaristuga käitumise osas. Eesti Energia tütarfirmal Elektrilevil oli juba taristu omandamise hetkel teada, et Euroopa Liidu direktiividele vastamiseks tuleb neil laadimistaristu võõrandada.
Konkurentsi tagamiseks võiks endise ELMO laadimistaristu maha müüa osade kaupa. Igal juhul ei tohi see võrk jääda Eesti Energia kätte, kirjutab Luku-Expert OÜ juhatuse liige Riho Ever.
Elektriautode laadimisvõrgustiku kuulumine Eesti Energiale kätkeb konkurentsiameti hinnangul mitmeid konkurentsi takistavaid asjaolusid ning hiljuti Enefit Volti nimel all turule toodud võrgustik tuleks tükkhaaval maha müüa.
Varasema Elmo nime asemele Enefit Volti kaubamärki kandev elektriautode laadimisvõrgustik plaanib lähiajal tegevust viiendiku võrra laiendada, senisest oluliselt kiiremaid laadimispunkte kavatsetakse rajama hakata koostöös tanklakettidega.
ELMO laadimisvõrgustiku näilise erastamise asemel võiks riik tagada, et kõigil oleks võrdsed võimalused laadimistaristu äriga tegelemiseks ning soodustada avalikus kasutuses olevate laadijate paigaldamist, kirjutab Elektritransport OÜ juhatuse liige Raul Potisepp.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”