Kui diislikütuse aktsiis uuesti tõuseb, siis kordub olukord, kus veosekäive kukub ja Eesti ettevõtteid hakkavad nii sise- kui ka rahvusvahelistel vedudel asendama välismaised ettevõtted, kirjutab Eesti logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni juhatuse liige Herkki Kitsing Äripäeva Infopanga logistikaettevõtete aastaraporti kommentaaris.
- Eesti logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni juhatuse liige Herkki Kitsing Foto: Anno Proosvelt
2020. aasta oli transpordi ja logistika ettevõtetele finantstulemuse mõttes hea või väga hea aasta. Meie sektorile olid COVIDi otsesed mõjud minimaalsed, tegevust ei piiratud ega suletud. Teine oluline grupp mõjureid olid märkimisväärsed muutused tarneahelates, pidevad katkestused, alternatiivsete lahenduste leidmine ja ka makseraskused teatud kliendisektorites.
Tarneahelate katkestuste ja kaootilisuse tagajärjel, aga ka majanduse taastumise jõul tekkis tuntav defitsiit transpordi tootmisressurssides: tööjõu, autojuhtide ja veovahendite puudus. Kõige kriitilisem neist on massiivne autojuhtide nappus üle Euroopa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänases saates meenutame juuni alguses toimunud autovedajate aastakonverentsi, kus läks tuliseks debatiks diisliaktsiisi tagasitõstmise teemal.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.