Plaanitaval automaksul on mõte siis, kui anname arutelu käigus koalitsioonilepingusse kirjutatud lihtlausele sisu ega lähene teemale ühekülgselt, kirjutab Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik.
Veho ASi tegevjuht ja juhatuse liige Keijo Kaasik. Foto: Erakogu
Automaks kajastub koalitsioonileppes ühe lihtlausena – „kehtestame automaksu 1. juulist 2024“. Enamikus Euroopa riikides on automaks ammuilma olemas. Samamoodi tõsi on, et enne valimisi sellest keegi ei rääkinud, seda polnud valimisprogrammides ega debattides. Lisaks – kaudne automaks on meil ju olemas aktsiiside, raskeveokimaksu ja teekasutustasu kaudu.
Kaja Kallase kolmanda valitsuse võimudiili suhtes tuleb olla järjekindlalt nõudlik ja me lubame seda olla, sest vastasel korral saame reformide asemel jälle peenhäälestamise ja “komisjonidesse” sumbuvad otsused, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Metsast algavast väärtusahelast laekub riigieelarvesse maksudena 787 miljonit eurot aastas ja näib, et uus koalitsioon on teema tähtsust üldjoontes mõistnud, kirjutab Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liidu tegevjuht Henrik Välja.
It's the economy, stupid! Täna avaldatud uus koalitsioonilepe on "kui-raha-pole-koalitsioonilepe" ja sellisena võetuna tundub see Äripäevale suures plaanis mõistlik. Detaile loomulikult on, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Viru Keemia Grupi juhi Ahti Asmanni sõnul viiks koalitsioonileppe elluviimine põlevkivituru kümne aasta tagusesse aega, mil hindu reguleeris konkurentsiamet.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.