Eesti autoturg võib saada löögi nii majanduslanguse kui ka kõrgete intresside tõttu, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga konkurentsiraportile antud kommentaaris.
KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger esinemas konverentsil "Suurandmed aastal 2022".
Foto: Raul Mee
Uute sõiduautode müük on kasvutrendis, poolaastaga müüdi veidi üle 12 000 uue auto – sarnane poolaasta tulemus oli viimati 2016. aastal. Aasta teine kvartal näitas oluliselt paremat müüki kui esimene, tarneprobleemid on vähehaaval lahenenud.
Rääkides kohalike diileritega, on sõiduautode tarneajad vähenemas tänaseks juba ühele kuni kahele kuule, mis võimaldab klientidel oste paremini planeerida. Samas tekitab majanduslik ebakindlus takistusi uute autode ostudele, tootjad on endiselt hädas elektriautode komponentidega, jätkuvalt on mureks akude puudus, mis ei luba rahuldada kasvavat elektriautode nõudlust.
Kohalike diilerite seas on traditsiooniliselt parimas müügivormis Toyota ning ainult veidi taga on teine rahvaauto Škoda.