• OMX Baltic0,05%304,02
  • OMX Riga−0,22%875,85
  • OMX Tallinn−0,01%1 954,22
  • OMX Vilnius0,14%1 160,03
  • S&P 500−0,48%5 554,3
  • DOW 300,12%41 632,57
  • Nasdaq −1,23%17 110,63
  • FTSE 100−0,88%8 582,81
  • Nikkei 225−4,05%35 617,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,93
  • OMX Baltic0,05%304,02
  • OMX Riga−0,22%875,85
  • OMX Tallinn−0,01%1 954,22
  • OMX Vilnius0,14%1 160,03
  • S&P 500−0,48%5 554,3
  • DOW 300,12%41 632,57
  • Nasdaq −1,23%17 110,63
  • FTSE 100−0,88%8 582,81
  • Nikkei 225−4,05%35 617,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%91,93
  • 24.08.23, 06:00

Sven Pertens: automaksul oleks ainult üks õigustus

Iga uue maksu kehtestamisel peab olema üheselt selge, miks seda tehakse. Automaksu puhul oleks selle ainsaks õigustuseks sihtotstarbelisus ehk riigieelarvesse laekuva lisaraha suunamine teede ehitusse ja korrashoidu, kirjutab TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
  • TREV-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens. Foto: Liis Treimann
Kui me maksame sotsiaalmaksu, siis eeldame, et saame vastu toimiva tervishoiu- ning pensionisüsteemi, mitte riigieelarve tasakaalu. Miks nüüd mitmed otsustajad püüavad nii ennast kui teisi veenda, et automaks sobib ennekõike riigi rahanduse korrastamiseks või autoomanike keskkonnateadlikkuse tõstmiseks? Kui automaks kehtestada, siis tuleb laekuv raha suunata teehoidu – sellest võidavad nii Eesti riik, taristuehituse valdkonnas tegutsejad kui ennekõike needsamad teekasutajad. Nii need, kes autoomanikena seda maksu tasuma hakkavad kui ka jalakäijad ja ratturid. Lisaks suureneb liiklejate ohutus, mis tähendab säilivaid inimelusid.

Seotud lood

Arvamused
  • 27.07.23, 07:00
Vahemere vaatlus | Aastal 2025 saabub suvi meile šokiga
"Miks peaks välisinvestor eelistama Tallinna või Pärnut Gdanskile või Valenciale?"
Eesti ja Läti on jätnud meie üliolulise transpordikoridori ehk Via Baltica arendamise unarusse, see-eest saavad leedulased paari aasta pärast uhkelt öelda, et Kaunasest algab Euroopa, kirjutab Äripäeva Lõuna-Euroopa kolumnist Lauri Vahemeri.
Uudised
  • 21.10.22, 15:41
Sikkut lükkab tee-ehitajate rahastamise järgmise valitsuse kaela
Riigilt rahastust palunud raskustes tee-ehitajad praeguselt valitsuselt tuge ei saa. Majandus- ja taristuminister Riina Sikkut lükkab vastutuse järgmisele valitsusele ning on veendunud, et teehoidu tuleb raha neilt.
Uudised
  • 18.10.22, 13:11
Tee-ehitajate meeleavaldus: "Tulime näitama, et tahame kunagi veel tööd teha"
“Ei käskinud keegi meil tulla,” ütlevad taristuehitusettevõtte TREV-2 töömehed teisipäeva hommikul parlamendi ette meeleavaldusele kogunedes. “Vihma sadas, tööd teha ei saanud, siis tulime, jah.”
Uudised
  • 17.08.23, 09:34
Teedeehitajad tahavad automaksuraha enda kätesse saada
Teede remondiks pole raha
Taristuehituse liidu arvates võiks automaksu kehtestada sihtotstarbelisena ning sellest laekuv raha tuleks suunata teedeehitusse ja korrashoidu.
  • ST
Sisuturundus
  • 28.03.25, 12:49
Ignitis Groupi ambitsioonikas kasvulugu loob investoritele atraktiivsed võimalused
Baltikumi juhtiva energiaettevõttena paistab Ignitis Group silma nii oma tugeva kasvuloo, portfelli mitmekesisuse kui tugeva dividendipoliitikaga. Vilniuse börsil noteeritud ettevõte on suutnud IPOst alates kahekordistada oma kohandatud EBITDAt ja viiekordistada oma taastuvenergia portfelli, tagades seejuures atraktiivse dividenditootluse. Ignitis Groupi investorsuhete juht Aine Riffel-Grinkevičienė jagab, mis on ettevõtte senise eduloo taga ning mida võiksid investorid oodata lähiaastatel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele