Ants Lusti: Identity pankrotistumise situatsioon, taust ja faktorid
Võiks arvata, et pankrotisituatsioon tekib sellest, kui pole enam tööd, kliente ega projekte. Tegelikult hiilib selle vaim ringi ka neis ettevõtetes, kus projekte on kuhjaga, kirjutab loovagentuuri Identity juhatuse liige Ants Lusti.
“COVID viis inimesed kodukontoritesse, kust paljud ei naasnud. Kannatasid need, kes omasid rohkelt kõrge maksumusega kvaliteetbüroopinda. Riigi soosimisel tekkis palju mees-ja-arvuti-tüüpi ettevõtjaid, kelle puhul üldkulude puudumine lõi soodsa pinnase hinnadiferentsiks,” kirjutab pankrotistunud loovagentuuri Identity juhatuse liige Ants Lusti. Foto: Andres Haabu
Kogesin hiljuti erakordset emotsiooni, resonantsina Äripäeva artiklile „Auhinnatud reklaamiagentuuri ähvardab pankrot“. Tõdesin uhkusega, et mikroettevõtte Identity tähendusväli ja imagoloogiline kapital on üleelusuurune. Seda tunnistasid lõkkele lahvatanud dispuudid ettevõtjate foorumites, kõned, sõnumid jms.
Harju maakohtu hiljutise määrusega keelati pika ajalooga ning arvukate turundusauhindadega pärjatud loovagentuuri omanikfirmal Identity OÜ-l ilma ajutise pankrotihalduri nõusolekuta kogu vara käsutada.
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.