Kui Euroopas sõlmitakse äritehinguid tihtilugu toetudes potentsiaalse partneri majanduslikele näitajatele või muudele pragmaatilistele teguritele, siis Aasias tugineb äri pigem emotsioonidele, kirjutab Chemi-Pharmi juht.
Teed Aasia maadesse on Chemi-Pharmile aidanud sillutada mitmed mõjukad isikud – printsessid, kolonelid, aukonsulid, valitsuse nõunikud, meditsiiniasutuste juhtfiguurid jne, sest suhted on Aasias esikohal.
Peamine viga Aasiasse minnes on alahinnata nende aastatuhandete pikkust ajalugu ja kultuuri. Ajal, mil Euroopa toimis alles naturaalmajanduse printsiipide järgi, oli Aasia maades juba väljakujunenud ärikoodeks, mis baseerub tänagi ajalooliselt väljakujunenud ja sügavalt juurdunud tavadele. Kes soovib Aasias edu saavutada, peab kindlasti alustama kohalike reeglite ja tavade põhjalikust tundmaõppimisest.
Tänase Äripäeva paberväljaandes jagab Ruth Oltjer konkreetseid soovitusi, mis Aasias hädasti ära kuluvad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuula ka podcasti haridusest ja tööturust
Haridus on pikaajaline ja strateegiline investeering, millel on märkimisväärne mõju ühiskonna arengule, ettevõtluskeskkonnale ja inimeste elukvaliteedile.„Haridus ei ole kõikvõimas, kuid see on üks valdkondadest, kus saab inimesi kõige paremini aidata," ütleb Heldur Meerits, selgitades oma pühendumust haridusprojektidesse.