Heitlikus majandusolukorras annab tark raha juhtimine konkurentsieelise. Harjumus välja osta ning võõra raha kartus hakkab takistama ettevõtete arengut, kirjutab Capital Advisorsi partner Hendrik Roosna.
Toon selgituseks näite elust enesest. Aastakümneid tegutsenud tootmisettevõte on järjest välja ostnud kõik tegutsemiseks vajaliku: tehase, seadmed, autod, arvutid ja muu. Tulemuseks on suur hulk põhivara, mille alla on seotud omakapital. Nüüd aga tekib võimalus teha kasulik investeering, osta ära konkurent. Põhivara alt raha kättesaamine investeerimislaenu või liisinguinstrumendi abil on keeruline ja kallis. Tehingu jaoks tuleb kasutatud vara hinnata ja tagatiseks seada.Kuna ettevõte pole laenu kasutanud, on ka finantseerijatel raskem ettevõtja maksekäitumist hinnata. Siiani on igasugused arvestatavad finantseerimissuhted puudunud. Raha vabastamine vananeva tehnika ja seadmete alt läheb sellisel moel kalliks ja tagatisi tuleb siduda rohkem kui esialgu plaanis.
Mida oleks saanud teha teisiti? Iga investeeringu tegemisel tuleks hoolega mõelda, kas antud juhul on võimalik kaasata võõrkapitali. Laenu või liisingupakkumise tegemisel vaatavad sinu planeeritud investeeringu üle ka panga spetsialistid, andes sulle finantseerimistingimuste näol väärtusliku teise arvamuse, kas ja millistel tingimustel on finantseerija valmis sinuga riske jagama. Donald Trump ütles ühes intervjuus, et laenu tuleb võtta siis, kui sul seda vaja ei ole, selleks et vajalikul hetkel oleks finantseerimispartner olemas. Iga finantseerimistehing, olgu suur või väike, loob sulle krediidiajaloo ja suhte finantseerijaga.
Sellisel moel raha juhtides oleks meie näidisettevõttel jäänud järele maksimaalne kogus vaba raha. Likviidsuse hoidmine ja suurendamine on äärmiselt oluline. See võimaldab olla valmis heaks tehinguks oma valdkonnas või teha investeering näiteks rahavooga kinnisvarasse.Iga omakapitali euro peaks olema suunatud kasumi tootmisele, korralik likviidsuspuhver annab turvatunde ja loob laienemiseks vajaliku investeerimisvõime.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.