• OMX Baltic1,26%294,35
  • OMX Riga1,29%888
  • OMX Tallinn0,18%1 878,93
  • OMX Vilnius1,69%1 138,99
  • S&P 5001,12%5 842,63
  • DOW 301,14%43 006,59
  • Nasdaq 1,46%18 552,73
  • FTSE 100−1,03%8 666,08
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,3
  • OMX Baltic1,26%294,35
  • OMX Riga1,29%888
  • OMX Tallinn0,18%1 878,93
  • OMX Vilnius1,69%1 138,99
  • S&P 5001,12%5 842,63
  • DOW 301,14%43 006,59
  • Nasdaq 1,46%18 552,73
  • FTSE 100−1,03%8 666,08
  • Nikkei 2250,77%37 704,93
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%96,3
  • 05.06.14, 15:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksuerisus: kära rohkem kui villa

Tegevusvaldkonnast lähtuvad maksuerisused on problemaatilised, leiab vandeadvokaat Kaido Loor.
Esiteks, tekib küsimus, kas maksueeliseid saavad poliitikutele südamelähedased või tegeliku tööhõive potentsiaaliga valdkonnad. Mille järgi neid valida? Riigi juhtimisest jääb mulje, et teaduslikule analüüsile eelistatakse teisi kriteeriume. Teiseks tekib maksueelise ajalise kestuse küsimus. Kolmandaks, miks peaks teised maksumaksjad sisuliselt maksueelisega valdkonda sponsoreerima? Neljandaks, Euroopa Liidu õiguse valguses tekib riigiabi küsimus.
Maksud ei tohi ettevõtluskeskkonnas moonutusi tekitada, aga mõne valdkonna maksueelistamine on selge moonutus. Võtame näiteks FIE „väljavõetud“ kasumi ja äriühingust välja võetud kasumi erineva maksustamise (tulumaks + sotsiaalmaks FIE-le ja tulumaks äriühingule). Selle tulemusel on meil üle poole äriühingutest ühemeheühingud, mis on suuresti ebavajalik bürokraatia ja energia raiskamine, mille on tekitanud peamieselt maksuõigus.
Eelistatud valdkondade diskussioon viib fookuse eemale põhiprobleemidelt, milleks on käibemaksuõiguse keerukus, tööjõu ülemaksustamine, Euroopa tulumaksu kehtestamise kasulikkus, ülemäärane maksukoormus. Pigem võiks arutleda selle üle, kas võiks põhiseadusesse lisada tingimuse, et maksukoormus ei tohi ületada nt 30% sisemajanduse kogutoodangust, maksustada rohkem asju (kaalumaks?) ja vähem tööjõudu jne.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele