Olen veendunud, et Eesti ettevõtja suudab läbi lüüa ükskõik kus. Meie sihtturg peaks olema terve maailm, kirjutab ettevõtja George Zhordania.
Olen kuus aastat välisturgudel toimetanud (Soome, Rootsi, Leedu, Suurbritannia) ning võin, käsi südamel, öelda, et Eesti ettevõtjal ei ole välismaal karta mitte midagi.Kui ettevõtte pakutav toode või teenus on konkurentsivõimeline Eesti turul, võite lahjemat sorti mürki võtta, et see võetakse vastu ka välisturul. Miks? Sest meie ülinõudlikud kliendid on aidanud toote-teenuse peaaegu perfektseks lihvida.
Vajaka jääb valjust häälest. Eesti tooted ja teenused ei ole kaugeltki kehvemad kui rahvusvaheliste konkurentide pakutavad, kuid konkurentide kasuks räägib (paha)tihti paremini läbimõeldud ja teostatud kommunikatsioon ehk teisisõnu: on endale täpselt selgeks tehtud, kuidas, millest, millal ja mida räägitakse.
Eesti ettevõtja puhul näikse maailmaturul vajaka jäävat just nn valjust häälest, oskusest end õigesti presenteerida ja õigel ajal õigest asjast rääkida. Tihti on ettevõttel palju tugevusi, millest lihtsalt ei osata või ei juleta rääkida.Võite kindel olla, et enne kui partnerlussuhetest rääkimagi hakatakse, tehakse teie (ja teie ettevõtte) kohta veebis põhjalik taustauuring. Seda silmas pidades on ülioluline, et nii ettevõtte kui ka vastutavate isikute väljanägemine veebis oleks asjalik: korralik veebileht, nii ettevõtte kui ka ettevõtte juhtliikmetega seotud info, kolmandate osapoolte kajastused. Kui veebis on midagi puudu või on seal midagi ülearu, võite koostööle juba eos kriipsu peale tõmmata. “Digitaalne tagala” peab igal juhul korras olema.
On vaieldav, kas Facebooki või LinkedIni kontot on ettevõttel ilmtingimata tarvis. Ent kui mõne sotsiaalmeediakanali kasuks otsustada, tasub meeles pidada, et neid kanaleid on tarvis ka hallata. Pole midagi koledamat sotsiaalmeediakontost, kus viimane postitus on pärit poole aastat tagant. See näitab lohakust ja seda, et pühendumust napib.
Mina olen nüüd siin! Üha enam on vaja harjumuspärased lähenemistaktikad kõrvale heita ning püüda eristuda. Igapäevane infomöll sunnib meid leidma järjest uusi võimalusi, kuidas meelde jääda. Ennekõike rahvusvaheliselt. See ei ole võimatu, kuid nõuab leidlikkust.
Eesti ettevõtjal tasub minna võõrasse riiki, lüüa rusikaga vastu rinda ning öelda valjul häälel: “Mina olen nüüd siin!” Nõudke tähelepanu. Julge
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.