Sony on otsustanud lõpetada jalgpalli MM-i sponsorluslepingu tänu järgmiste turniiride kihlvedude läbipaistvuse kahtluse alla seadmisega, vahendab The Wall Street Journal.
Sony leping ühe FIFA ametliku partnerina lõppeb selle aasta lõpus. Otsus lepingut mitte uuendada tuli ka FIFA teise suursponsori, Emirates Airline'i poolt.
FIFA viis sellel kuul lõpule 18-kuulise uurimise, mis uuris 2018. ja 2022. aasta vastavalt Venemaal ja Kataris toimuvate MM-ide kihlvedude protsessi.
Organisatsiooni sõnul ei leitud midagi nii tõsist, mis sunniks neid turniire valitud riikidest ümber tõstma.
Vastupidiselt Emiratesile ei ole Sony veel ametlikult oma otsust avalikustanud, kuid olukorraga kursis olev isik märkis, et ettevõte ei uuenda oma kaheksa aastast ja 33 miljardi jeeni suurust lepingut.
Üheks põhjuseks, miks ettevõte lepingu pikendamisest loobub on ettevõtte soov kulusid kärpida seoses firma elektroonikaosakonna restruktureerimisega. Samuti ollakse mures ettevõtte maine pärast, kuna FIFA-ga seotud probleemid võivad Sony reputatsioonile halvasti mõjuda.
Juunis kutsus Sony FIFAt üles läbi viima põhjalik uurimine seoses korruptsioonikahtlustega, märkides, et nad ootavad, et organisatioon järgiks oma tegevuses terviklikkuse, eetika ning ausa mängu põhimõtteid.