Maailma suurim mööblifirma Ikea rõõmustab majanduse jahenemise üle, sest tänu sellele kasvasid mullu firma müügitulemused pea kõigil turgudel.
- Ikea kauplus Hollandis. Foto: epa
„Möödunud majandusaasta oli Ikea jaoks hea. Mul on hea meel näha kasvu meie kõigis müügikanalites – nii olemasolevates ja uutes kauplustes kui ka e-poodides,“ rääkis firma juht Peter Agnefjäll.
Nõudlus Ikea toodete järele oli ikka veel kõrge Põhja-Ameerikas ning taastus jätkuvalt ka Euroopas.
Odavama hinnaklassi mööbli tootja saavutas mullu rekordilise käibenumbri ja kasvatas kasumit, kuna inimesed eelistavad majanduse jahenemise tõttu aina enam odavaid alternatiivseid tooteid.
Ettevõtte puhaskasum kasvas augustis lõppenud majandusaastal 0,4%, 3,33 miljardile eurole. Ikea käive oli aga rekordilised 29,29 miljardit, mis on 1,4 miljardit enam kui aasta eest.
Sellegipoolest kasvasid ettevõtte kulud, mis on tingitud uuest tööjõuprogrammist ja suurematest hinnaalandustest võrreldes 2013. aastaga. Nõnda vähenes tegevuskasum aastaga 5,8% ja brutomarginaal 0,4%.
„Põhja-Ameerika näitas häid tulemusi ja kuna majanduse olukord pole paranenud, siis olid ka Euroopas numbrid head,“ teatas firma. „Eriti positiivseid märke andsid Lõuna-Euroopa riigid, kus hästi läks Portugalis ja üpris kiiret kasvu näitas ka Hispaania,“ lisati teates.
Ikea peamine osa käibest tuleb Euroopast, kuid firma teatel kasvati mullu pea kõigil turgudel. Kõige kiiremini kasvavad regioonid olid Hiina, Venemaa ja Ungari.
Mööblitootja investeeris 1,7 miljardit dollarit kauplustesse, tehastesse ja kaubanduskeskustesse ning omab nüüd 312 poodi 27 riigis. Ikea.com'i külastatavus kasvas aastaga 15%, enam kui 1,5 miljardini.
Firma on teatanud, et soovib 2020. aastaks kasvatada käivet 50 miljardi euroni ning kavatseb avada uusi poode arenevatel turgudel, kaasa arvatud 25 poodi Indias.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.