Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Vene tarkvaratootja kaugenemas koduturust
Moskvas asutatud IT- ja tarkvarafirma Luxoft on üha rohkem distantseerumas koduturust ja see on aidanud ettevõttel vältida sarnaseid riske nagu teised Vene firmad on pidanud kogema.
„Kui vaadata meie klientuuri, siis on meil väga vähe kokkupuudet Vene klientidega, ainult 7 protsenti tuludest tuleb meile Venemaalt,“ ütles Luxofti finantsjuht Roman Jakuškin CNBC-le. „Meile on see kindlasti kasuks tulnud.“
Luxofti peakorter asub Šveitsis ning nende klientide hulka kuuluvad sellised suured nimed nagu Boeing, IBM, Deutsche Bank, UBS ja Ford. Jakuškin ütles, et ettevõtte globaalne ärimudel on aidanud neil vältida sarnaseid geopoliitilisi pingeid, millega on pidanud silmitsi seisma teised Vene ettevõtted sanktsioonide tõttu.
Jakuškin lisas, et Luxoft on oluliselt suurendanud enda kohalolekut Ida-Euroopas, eriti Rumeenias, Bulgaarias ja Poolas. Suurem osa ettevõtte klientidest asuvad Põhja-Ameerikas ja Lääne-Euroopas. Umbes 90 protsenti tuludest saadakse Suurbritanniast, USAst ja Saksamaalt. Eelmise aasta seisuga oli ettevõttel 7500 töötajat.
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.