Maailma suurim spordikaupade tootja Nike vallutab üha võimsamalt spordimaailma ja läinud kvartali tulemused on vaid tunnistus sellest. Firma aktsia tõusis kõigi aegade rekordini, analüütikud kiidavad ning kasumid paisuvad. Kas keegi suudab üldse Nikele vastu hakata?
- Nike kasutab korvpalli superstaare nagu LeBron James aktiivselt enda populaarsuse kasvatamiseks Hiinas. Foto: EPA
Nike tuli läinud nädala lõpus välja majandusaasta esimese kvartali
tulemustega, mis pühkisid analüütikute ootused ning valmistasid suure positiivse üllatuse. Spordikaupade tootja teenis puhaskasumina 1,34 dollarit aktsia kohta, lüües analüütikute ootusi 15 sendiga ja näidates tugevat 22,9% kasvu võrreldes aasta varasemaga. Firma kvartaalne käive küündis 8,4 miljardi dollarini ja oli 200 miljoni võrra oodatust parem.
USA läänekaldalt Oregoni osariigist pärit firma suutis ootusi ületada tänu kõrgematele hindadele ning üllatuslikult hästi esinenud Hiina turule. See viis septembri viimasel reedel Nike aktsia kõigi aegade rekordtasemeni ehk 125 dollarini. Lisaks tõusis firma turuväärtus esimest korda üle 100 miljardi dollari. Nike on ühtlasi
Dow Jonesi tööstuskeskmise selle aasta parim aktsia.
Analüütikud kiidavad
Headele tulemustele järgnes analüütikute kiidulaul ja üksteise järel tõusnud hinnasihid. Sterne Agee analüütikud tõstsid aktsia soovituse "osta" peale, suurendasid prognoositavat kasumit ning määrasid uueks hinnasihiks 150 dollarit. Pärast esmaspäevast ja teisipäevast langust viitab 150dollariline hinnasiht 25% tõusule.
“Firma pingutused klientide kaasamisel rohujuuretasandil on selle firma salakaste, miks nad suudavad 2016. majandusaastal teenida 33 miljardit dollarit käivet,” kirjutasid Sterne’i analüütikud värskes analüüsis.
J.P. Morgani analüütikud tõid välja oluliselt paranenud brutomarginaali, mida nad nimetasid jaemüügis “harulduseks”. Nike EBIT marginaal oli esimeses kvartalis 16,9% ehk 1,31 protsendipunkti rohkem kui aasta tagasi. Marginaali tõusu panustas tugevalt Hiina, kus brutomarginaal paranes 5,41 protsendipunkti aastases võrdluses. J.P. Morgan säilitas enda ostusoovituse ning 135dollarilise hinnasihi.
Hiina on ülioluline turg
Sarnaselt paljudele teistele USA suurfirmadele on
Hiina muutunud Nike jaoks ülioluliseks turuks. Kuivõrd siis tasuks praegu muretseda selle pärast, et Hiinas pole majanduslikud parimad ajad, kuigi majandus kasvab 7% tempos?
Nike finantsjuhi Andy Campioni sõnul pole nende bränd Hiinas kunagi nii tugev olnud kui praegu ja turg on väga heas seisus. See tuleneb Hiina massiliselt kasvavast keskklassist. Uuringute kohaselt tõuseb ajavahemikus 2014 kuni 2030 keskklassi 326 miljonit hiinlast ehk rohkem inimesi, kui elab praegu USAs.
Teine suur tugevus Hiinas on korvpall. NBA andmeil mängib Hiinas korvpalli 300 miljonit inimest. Ehk see on peaaegu kogu USA! Korvpall on massiliselt populaarsust kogumas ning tänu staaridele nagu LeBron James, Kobe Bryant ning Michael Jordan, kes teevad Hiinas massiliselt promoüritusi, on Nike kindlustanud selles harus endale peaaegu monopoli.
Kes suudab vastu hakata?
Ekspertide sõnul on Nike kasvanud konkurentide arvelt, kes pole suutnud enda tooteid samaväärselt turundada ja kelle bränd tarbijate silmis pole nii tugev. Antud juhul käib jutt eelkõige Adidasest ja Pumast.
Kui praegu paistab, et need firmad on lahingu juba kaotanud, siis Ühendriikides on üha populaarsust kogumas spordirõivaste tootja Under Armour (UA), kes koduturul USAs on tõusnud Adidasest mööda suuruselt teiseks spordikaupade tootjaks.
Kirjutasin umbes-täpselt aasta tagasi
Under Armourist siinsamas Äripäeva veergudel ja sellest ajast on UA ja Nike aktsia astunud peaaegu ühte sammu. Kui Nike aktsia oli 29. septembri seisuga 33% plussis, siis UA 34%.
Under Armour on endiselt oluliselt väiksem Nikest, sest nende turuväärtus on viis korda väiksem ning prognoositav käive on 3,8 miljardit dollarit versus Nike 33 miljardit. Hiljuti käis UA välja ambitsioonika plaani kahekordistada enda käive 2018. aastaks. Seni on firma teel kahekordistamaks enda 2012. aasta käibe, nii et ma ei näe põhjust, miks nad ei suuda seda uuesti teha.
Investori silme läbi vaadates ongi UA minu jaoks Nike peakonkurent. Kui UA suudab enda turuväärtust kas või kahe ja poole kordistada, oleks nad ikkagi vaid pool Nike suurusest. See tähendab, et Under Armouril on kõvasti rohkem kasvupotentsiaali. Kindlasti ei ole ka Nike halb valik ning spordikaupade sektoris võimalusi otsiv investor võiks vabalt emma-kumma valida. UA on praegu kasvuaktsia ja suudab seetõttu pakkuda suuremat tõusupotentsiaali kui Nike, mis on vaikselt muutumas väärtusaktsiaks.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.