Rootsi mööbligigant Ikea on teada andnud, et plaanib muuta oma varasemat poodide asukoha strateegiat – maantee äärest kolitakse linna.
- Ikea kauplus Horvaatias Foto: epa
Ettevõte püüab välja töötada uusi kasvustrateegiaid ning
Ikea juhi Peter Agnefjalli sõnul on üks võtmesõna asukoht, vahendab CNBC. „Ma usun, et võrreldes varasemaga on suurim erinevus selles, kuhu me oma poed paigutame. Kümme ja kakskümmend aastat tagasi paigutasime oma poed kiirteede liiklussõlmede lähedusse. Nüüd on meile oluline olla kohtades, kus on ühistranspordi võimalus,“ avaldas Agnefjall.
Ikea edulugu sai alguse 1990. aastatel ning praeguseks on ettevõttel 328 poodi 28 erinevas riigis. Senini on Ikeat seostatud hiiglaslike poodidega, mis reeglina asuvad linnast väljas.
Ikea on muudatustega juba alustanud. Alles hiljuti avas ettevõte Hispaanias, Soomes ja Norras kolm uut nii-öelda kaupade kogumispunkti, kus kliendid saavad tutvuda ning osta valitud kaupu, samuti saab nimetatud kogumispunktist kätte eeltellitud kaupu. Räägitakse, et Ikea plaanib avada taolise osakonna ka Londonis Oxford Streetil.
Ühtlasi on Ikea teada andnud, et uued poed võiksid kerkida tulevikus juba olemasolevate kaubanduskeskuste kõrvale, kuna sel juhul on reeglina olemas ka juba vajalikud transpordiühendused.
Agnefjall märkis, et üha vähem noori inimesi omab autojuhiluba, mistõttu muutub ühistransport aina tähtsamaks. „Nad eelistavad meie poodidesse tulla ühistranspordiga, mis tähendab omakorda, et me peame inimestele ja ühtlasi ka ühistranspordile lähemal olema,“ viitas ta.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.