Rootsi rõivamüüja H&M avaldas jooksva majandusaasta esimese kvartali majandustulemused, mille põhjal kasvas grupi käive nii Eestis kui maailmas tervikuna Rootsi kroonides arvestatuna 8 protsenti, kuid kasum jäi mullusele tunduvalt alla.
- H&Mi käive kasvas augustis vaid 1%. Foto: Raul Mee
Hennes & Mauritz AB 1. detsembril 2015 alanud majandusaasta I kvartali müügitulu oli 50,6 miljardit Rootsi krooni (eelmise aasta I kvartalis 46,8 miljardi krooni). Kohalikes valuutades kasvas ettevõtte müügitulu 9 protsenti.
Eesti kuus poodi tõid ettevõttele müügitulu 69 miljonit Rootsi krooni (7,5 miljonit eurot), mis eurodes tähendab 10protsendilist käibekasvu võrreldes mulluse esimese kvartaliga.
H&Mi puhaskasum langes esimeses kvartalis mullusega võrreldes 30 protsenti, 2,5 miljardi Rootsi kroonini.
„Majandustulemuste juures tuleb arvesse võtta eelmise aasta väga tugevat esimest kvartalit, mil müügikasv oli kohalikes valuutades 15 protsenti ja kasum suurenes Rootsi kroonides 35 protsenti,“ kommenteerib aruandes ettevõtte tegevjuht Karl-Johan Persson. „Selle aasta esimese kvartali kasumit mõjutasid USA dollari kurss, mis kasvatas meie soetuskulusid, ning talverõivaste plaanitust suuremad allahindlused sooja sügise tõttu. Dollari kursi negatiivne mõju meie soetuskuludele püsib ka teises kvartalis.“
Persson kinnitab ettevõtte jätkuvaid laienemisplaane nii olemasolevatel kui ka uutel turgudel. Sel aastal avatakse 425 uut poodi, sh esimesed poed Uus-Meremaal, Küprosel ja Puerto Ricol. H&Mi 4000. kauplus avatakse sel kuul Indias New Delhis.
Tänavu on juba käivitatud e-pood seitsmes riigis,
sh Eestis. Järgmiseks plaanitakse alustada e-kaubandusega Jaapanis, Kreekas, Kanadas ja Lõuna-Koreas. Ettevõte väljendas aruandes erilist rahulolu e-kaubanduse käibe ja kasumlikkuse üle.
Märtsis kasvas grupi müügitulu kohalikes valuutades eelmise aastaga võrreldes 2%.
Hennes & Mauritz AB aktsia on täna hommikul Stockholmi börsil tõusnud 5 protsenti, kuid aastatagusega võrreldes kaupleb aktsia endiselt 20 protsenti madalamal.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.