PRFoodsi esimese kvartali tulemustest selgub, et ettevõtte kahjum vähenes eelmise aasta sama ajaga võrreldes märkimisväärselt, veidi kahanenud on ka börsifirma käive.
- PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela Foto: Veiko Tõkman
Nii ettevõtte äri- kui ka puhaskahjumiks kujunes selle aasta esimese kolme kuuga 0,5 miljonit eurot. Ärikahjum on see juures võrreldes eelmise aasta sama ajaga 0,4 miljoni euro ehk 39,8 protsendi võrra kahanenud ning puhaskahjumit iseloomustav number on paranenud veidi rohkem kui kümnendiku võrra.
„Grupi bilanss on tugev, mis aitab meil vastu pidada turuolude kõikumistele,“ põhjendas ettevõtte juhtkond börsiteates paranenud tulemusi. Samuti pikendati SEB pangaga olemasoleva arvelduslaenu tähtaega veel aasta võrra. „Grupp ei ole hetkel võõrvahendeid siiski oma finantseerimistegevuseks kasutanud,“ kinnitas juhtkond.
Käive vähenes
Ettevõtte esimese kvartali müügitulu oli 10,2 miljonit eurot, mis on 0,06 miljoni euro ehk 0,6 protsendi võrra väiksem kui eelmise aasta samal ajal. Vähenes ka PRFoodsi brutomarginaal, seda 12,1 protsendilt 9,5-le.
„Kaotasime oma tooteportfellist mitu private label'i ja HoReCa toodet,“ selgitas ettevõte, lisades, et tegemist on siiski väikese muutusega. Samuti pole lõhe hinna järsk tõus veel kandunud üle lõpptootesse, sest korrektsioon toimub jaeturul inertsiga ning peaks mõju avaldama alles teisel poolaastal.
Juhtkond rahul
Juhtkonna teatel võivad nad esimese kvartali majandustulemustega rahule jääda ning käimasoleva majandusaasta suhtes ollakse mõõdukalt optimistlikud.
Sellegipoolest peetakse suurimaks riskiks lõhe hinna tõusu, mis on tingitud maailmaturul valitsevast kalaliigi defitsiidist. Tšiili kasvatuste probleemide tõttu hinnatakse toote saadavust maailmaturul sel aastal 10-15 protsenti madalamaks. „Hinnatõusu mõju kasumlikkusele jääb siiski piiratuks, kuna kõik pakkujad on sunnitud hindu tõstma, sealhulgas jaesektor,“ oli juhtkond optimistlik.
Lõhe defitsiit võib PRFoodsile aga ka kasulikuks osutuda. „Meie teine tooraine ja oma kalakasvatuses toodetud vikerforell on muutunud palju konkurentsivõimelisemaks,“ rõõmustati börsiteates. „See on odavam kui lõhe ning lõhe kallinedes ostavad tarbijad rohkem odavaid lõhelisi, sealhulgas vikerforelli,“ selgitas juhtkond oma optimismi põhjuseid.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.