• OMX Baltic−0,58%269,23
  • OMX Riga0,33%876,7
  • OMX Tallinn−0,7%1 720,77
  • OMX Vilnius−0,45%1 040,19
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,7%8 206,35
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,18
  • OMX Baltic−0,58%269,23
  • OMX Riga0,33%876,7
  • OMX Tallinn−0,7%1 720,77
  • OMX Vilnius−0,45%1 040,19
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,7%8 206,35
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,18
  • 21.06.16, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ambitsioonikas ja suure potentsiaaliga Iisraeli firma

Isesõitvad autod on tulevik ja praeguseks on sellest ilmselt aru saanud ka kõige paadunum autohoolik. Iisraelis baseeruv autonoomse sõidu ja turvatehnoloogia ettevõte Mobileye on analüütikute sõnul parim panus saada osa revolutsioonist autotööstuses.
Tesla kuulus Autopilot funktsioon kasutab Mobileye toodetud tehnoloogiat.
  • Tesla kuulus Autopilot funktsioon kasutab Mobileye toodetud tehnoloogiat. Foto: EPA
Konkurents isesõitvate autode vallas on aasta aastalt intensiivsemaks muutunud ning praegu on sellesse valdkonda pressimas järjest uusi tegijaid, teiste hulgas näiteks kuulus kiipide tootja Nvidia. Me teame juba ammu, kuidas Google arendab enda isesõitvat autot ning et Tesla on juba osaliselt autonoomsete funktsioonidega auto turule toonud.
Kõigi nende firmade eesmärk on sama – koguda andmeid ja luua isesõitev auto -, kuid nende teed eesmärgi saavutamiseks lähevad lahku. Google on asunud kaardistama ja andmeid koguma tihedalt asustatud aladelt nagu linnadest. Tesla on keskendunud aga andmete kogumisele kiirteedelt.
Mobileye on pikka aega olnud turuliider ADASis (arenenud sõitja abisüsteem), mis koguvad andmeid läbi autole paigutatud kaamerate ja sensorite. Nüüd on firma toonud turule oma tarkvarasüsteemi REM, mis kogub andmeid kaardistamise eesmärgil
Iisraeli firma on käed löönud General Motorsiga ja asjatundjate sõnul hakkab GM aastas müüma vähemalt kolm miljonit autot, mis on varustatud REM tehnoloogiaga. See lubab GMil koguda ainuüksi USAs üle 160 miljoni kilomeetri andmeid päevas.
Ekspertide sõnul kogub Tesla hetkel päevas keskmiselt neli miljonit kilomeetrit andmeid läbi 75 000 auto, millel on vastav tehnika paigaldatud. Google’i puhul hinnangud erinevad, kuid alates 2009. aastast on väidetavalt firma kogunud vaid alla 5 miljoni kilomeetri andmeid, mis jääb väga tuntavalt alla teistele.
Tasub teada
Asutati 1999 Jeruusalemmas, kus asub ka firma peakontor.
2015. aasta käive oli 240 miljonit dollarit, millest puhaskasum moodustas 68 miljonit dollarit.
Mobileye teeb koostööd autotootjatega nagu BMW, General Motors, Tesla, Volkswagen, Volvo ja Renault-Nissan.
Tegi 2014. aasta suvel IPO New Yorgi börsil, mille käigus kaasas 890 miljonit dollarit.
Kaardistamine on kiireim tee
REM tehnoloogia kasutab autodesse paigutatud Mobileye kiipe, mis koguvad realajas kõigilt autodelt andmeid ja määravad kindlaks auto asukoha võrrelduna liiklusmärkidega, teetähiste- ja joontega ning kõiksugu teiste objektidega. Koos autodele paigaldatud kaamerate ja sensoritega suudetakse pidevalt uuendada kaarte, mis saavad olema aluseks ja teejuhiks isesõitvatele autodele.
Lisaks General Motorsile on Mobileye löönud käed REM tehnoloogia paigaldamiseks Volkswageni ja Renault-Nissani autodesse ning firma juhtkond ootab, et aasta lõpuks lisandub veel neli või viis autotootjat. Lisaks on Mobileye koostööd tegemas BMWga ning Tesla kuulus Autopilot funktsioon on samuti Mobileye tehnoloogial töötav.
Mobileye on valinud teise tee erinevalt Google’ist, sest nende hinnangul on kaardistamine hetkel parim viis tuua isesõitvad autod võimalikult ruttu turule. Google seevastu ei taha seda vahesammu teha ning üritab otse hüpata tehisintellektse, ilma rooli või pedaalideta auto juurde. Esialgu on raske näha, et isegi Google’i ressurside juures nad suudaks Mobileyest ette jõuda.
Analüütikutele meeldib
Kirjutasin Mobileyest esmakordselt 2014. aasta septembris pärast firma debüüti New Yorgi börsil. Toona kaasati avalikult turult 890 miljonit dollarit, mis oli rekordiline summa Iisraelist pärit firmale. Analüütikud olid toona ülimalt positiivselt meelestatud firma suhtes ning paistis, et nende edul pole piire.
Ligi kaks aastat hiljem on aga seis nukram kui toona. Aktsia on alates minu kirjutatud artiklist kukkunud 28,3%, kuigi IPO hinnast ollakse umbes 10 dollarit veel kõrgemal. Mullu ligi 65 dollarini tõusnud Mobileye aktsia on 16. juuni seisuga kukkunud 35,81 dollari peale ja aasta algusest ollakse 15,3% miinuses.
Ometi pole aktsia nõrk käekäik kuidagi leevendanud analüütikute optimismi firma suhtes. Thomson Reutersi andmeil on Mobileye aktsia 12 kuu keskmine hinnasiht 56 dollarit, mis viitab 56% tõusupotentsiaalile. Kõrgeim prognoos on tehtud 72 dollarile, mis tähendaks aktsia kahekordistumist ning isegi madalaim hinnasiht, 45 dollarit, tähendaks võimalikku 26% tõusu.
Uurides analüütikute osta, müü ja hoia soovitusi, siis Mobileye mediaansoovitus on 1,80. Tegu on viiepalli skaalal antud hinnangutega, kus 1 tähendab tugevat ostusoovitust ning 5 tugevat müügisoovitust.
Pikas plaanis ehk vahemikus kuni 10 aastat on Mobileye potentsiaal meeletult kõrge. Neil on 17 aastat kogemusi, turuliidri positsioon ning väljahõigatud koostöölepped suurte autotootjatega peaks vaid kindlustama Mobileye positsiooni teiste turul tegutsevate firmade vastu. Mina igal juhul tõsiselt kaaluks selle aktsia soetamist.

Seotud lood

Börsiuudised
  • 14.03.17, 10:30
Miks Intel kulutas 15 miljardit autosektori firma peale?
Silicon Valleyst pärit maailma suurim pooljuhtide tootja Intel teatas esmaspäeval, et ostab 15,3 miljardi dollari eest Iisraeli autonoomse sõidu ja turvatehnoloogia ettevõtte Mobileye. Miks kulutas peaasjalikult personaalarvutite protsessoreid tootev Intel nii üüratu summa autosektori firma ostmiseks?
  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele