BMW ei ole enam maailma suurim luksusautode tootja – esikoha hõivas Mercedes-Benz, kirjutab Bloomberg.
Münchenis tegutsev autotootja müüs eelmisel aastal 80 000 autot vähem kui Daimler AG bränd, mille sportlikud disainid ja populaarsed sportmaasturid meelitasid ligi rohkem noori ostjaid. BMW-l tuleb silmitsi seista mitme väljakutsega – Euroopa autode nõudluse kasv aeglustub ning on oht, et kaubandusbarjäärid Suurbritannia ja USAga hakkavad müüki segama.
Sellegipoolest kasvas BMW autode müük 2016. aastal 5,2 protsendi võrra, 2 miljoni autoni. Mercedese müük kasvas samal ajal aga 11,3 protsenti, 2,08 miljoni autoni. Kolmandale kohale jõudnud Audi müüs eelmisel aastal kokku 1,87 miljonit autot (3,8 protsenti enam kui 2015. aastal).
Mercedes on BMW-le alla jäänud juba alates 2005. aastast. Vahepeal langes bränd tahapoole ka Audist, aga sportmaasturite edukas müük võimaldas hiljem esikohale tõusta.
BMW müügijuht Ian Robertson ütles, et 2017. aastal kasvab müük tõenäoliselt vaid mõne protsendi võrra. Vastutuuleks on Suurbritannia madalam nõudlus (Brexiti tõttu) ja Hiina kasvu aeglustumine, ütles ta.
BMW tegevjuht Harald Krueger aga ütles, et tema keskendub eelkõige kasumlikkusele, mitte müügile. Autotootjal on aga vaja raha, et katta elektriautode arendusesse tehtavaid investeeringuid. Kõigil kolmel Saksa autotootjal on sama probleem – väiksemad rivaalid (Jaguar, Volvo ja Alfa Romeo) pakuvad sellel alal tihedat konkurentsi. BMW on eriti haavatav, sest ettevõttel ei ole suurt emafirmat, mille najale toetuda. Uuringutele ja arendustele kulutatud raha on vähendanud BMW kasumlikkust ning mudelite uuendamine on täiendav koorem.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.