• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,02%6 038,67
  • DOW 300,04%43 312,42
  • Nasdaq −0,02%20 026,26
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,02%6 038,67
  • DOW 300,04%43 312,42
  • Nasdaq −0,02%20 026,26
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 11.01.17, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BMW kaotas luksusautode turul trooni

BMW ei ole enam maailma suurim luksusautode tootja – esikoha hõivas Mercedes-Benz, kirjutab Bloomberg.
BMW logo.
  • BMW logo. Foto: epa
Münchenis tegutsev autotootja müüs eelmisel aastal 80 000 autot vähem kui Daimler AG bränd, mille sportlikud disainid ja populaarsed sportmaasturid meelitasid ligi rohkem noori ostjaid. BMW-l tuleb silmitsi seista mitme väljakutsega – Euroopa autode nõudluse kasv aeglustub ning on oht, et kaubandusbarjäärid Suurbritannia ja USAga hakkavad müüki segama.
Sellegipoolest kasvas BMW autode müük 2016. aastal 5,2 protsendi võrra, 2 miljoni autoni. Mercedese müük kasvas samal ajal aga 11,3 protsenti, 2,08 miljoni autoni. Kolmandale kohale jõudnud Audi müüs eelmisel aastal kokku 1,87 miljonit autot (3,8 protsenti enam kui 2015. aastal).
Mercedes on BMW-le alla jäänud juba alates 2005. aastast. Vahepeal langes bränd tahapoole ka Audist, aga sportmaasturite edukas müük võimaldas hiljem esikohale tõusta.
BMW müügijuht Ian Robertson ütles, et 2017. aastal kasvab müük tõenäoliselt vaid mõne protsendi võrra. Vastutuuleks on Suurbritannia madalam nõudlus (Brexiti tõttu) ja Hiina kasvu aeglustumine, ütles ta.
BMW tegevjuht Harald Krueger aga ütles, et tema keskendub eelkõige kasumlikkusele, mitte müügile. Autotootjal on aga vaja raha, et katta elektriautode arendusesse tehtavaid investeeringuid. Kõigil kolmel Saksa autotootjal on sama probleem – väiksemad rivaalid (Jaguar, Volvo ja Alfa Romeo) pakuvad sellel alal tihedat konkurentsi. BMW on eriti haavatav, sest ettevõttel ei ole suurt emafirmat, mille najale toetuda. Uuringutele ja arendustele kulutatud raha on vähendanud BMW kasumlikkust ning mudelite uuendamine on täiendav koorem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 16:39
Hea eeskuju: kaitsevägi hävitas eelmise digikoristuse käigus ca 40 terabaiti digiprügi
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele