India on Amazoni jaoks üks tähtsamaid turge, ent paraku astub ettevõte seal ühest ämbrist teise.
CNNi andmeil on Amazon India turule panustanud kokku üle 5 miljardi dollari. Kõigi nende investeeringute kõrval näib, et ettevõte pole suutnud süveneda indialaste hingemaailma ning mõista, mis neid häirib ja mis mitte. Nõnda ongi kujunenud viimastel nädalatel välja olukord, kus miljonid indialased on Amazoni peale tulivihased.
Kaks nädalat tagasi esitas Amazon ametliku vabanduse selle kohta, et müügikeskkonnas võis endale soetada uksemati, millel oli kujutatud India lippu. Veidi hiljem jõudsid huviliste ette plätud, millel kujutatud legendaarset Mahatma Gandhit. Mõlemal juhul edastas India valitsus Twitteri vahendusel säutsu, milles palus Amazonil korjata müügilt tooted, kus on kujutatud India rahvuslikke sümboleid.
Uuringufirma Gartner uuringute osakonna asepresident Miriam Burt märkis, et Amazon peab oma tegevuses sammu tagasi astuma ning tõsiselt mõtlema selle üle, missugused on indialaste ootused toodetele ning mida ühe või teise sümboli kasutamine võiks nende jaoks tähendada. Arvestades, et Amazonil on Indias üksjagu konkurente, tuleks seda teha võimalikult kiiresti.
Burt märkis, et Indias on näha patriotismi kasvu, mistõttu on sümbolite mõistmine eriti oluline. “Amazon on Indias väga kiiresti kasvanud, ent nende võime mõista India kultuuri pole veel järele jõudnud,” lisas Burt ja hoiatas, et kui kiiresti asjaga tegelema ei hakata, võib Amazoni positsioon riigis kiiresti halveneda.
Järjekordne ebaõnnestumine
Amazoni viimane ebaõnnestumine tuleb lähiajast, mil ostjateni jõudis rula, kus kujutatud Hindu jumalat Ganeshat. Indialased kõikjalt üle maailma on väljendanud rahulolematust ning teatanud, et Amazon vihastab neid välja. Indias peetakse jalgu ebapuhtaks ning seega on jumala pildiga rula, millele teadupärast astutakse jalgadega, kohalike sõnul rüvetamine.
India jurist Ajay Jagga on CNNi andmeil kirjutanud ametliku kirja India valitsusele, milles kutsub üles kasutusele võtma seaduslikke meetmeid Amazoni vastu.
Burti sõnul on Amazonil põhjust kiireks tegutsemiseks. Noored indialased on üha tehnoloogiateadlikumad ning võivad veebikeskkonnas korraldada paraja segaduse, mis toob endaga kaasa Amazoni India tulemuste märkimisväärse kukkumise.
Amazoni veebilehelt võib leida vihaste indialaste märkuseid selle kohta, kuidas ettevõttel õige pea enam riigis kohta pole. “Häbi sul olgu, Amazon. Kui sa ei austa meie jumalat, pole sul õigust Indias ollagi,” kurjustas üks anonüümne Amazoni klient Genesha pildiga rula kommentaariumis.
Amazoni kõneisik on juba teada andnud, et kõnealused tooted on müügilt eemaldatud.
Burt märkis omakorda, et sellest kõigest ei pruugi siiski piisata. “Nad peavad tõesti kindlaks tegema, et selliseid asju enam ei juhtu,” hoiatas ta Amazoni.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.