Sõjalennukite tootja Saab AB loodab, et ka nende allveelaevaäri saab hoo sisse, kirjutab uudisteportaal Bloomberg.
- Saabi sõjalenniki reklaamplakat. Foto: EPA
„Järgneva 10–15 aasta jooksul võime saada lepingud kolmelt või neljalt riigilt ehk 12 allveelaeva jagu,“ ütles Saabi juht Hakan Bshke, vihjates Poolas ja Hollandis ees ootavale laevastiku uuendusplaanile.
Lennukitootja sai ka allveelaevatootjaks ligikaudu kaks ja pool aastat tagasi, kui ostis ThyssenKruppilt Rootsis Kockumsis asuva tootmisüksuse. Tehingusse suhtus soosivalt
Rootsi riik, kes soovis pärast Krimmi annekteerimist Venemaa poolt oma sõjalist võimekust parandada.
Saab hakkas kohe ehitama allveelaeva A26, mille valmistamine oli ThyssenKruppil soiku jäänud.
Bloombergi andmetel plaanib Poola osta Saabilt veel sel aastal kolm allveelaeva. Hollandi puhul võib aga aega minna. Samas alustas Saab koostööd hollandlaste Damen Shipyards Groupiga, et ehitada neli Walrus-klassi allveelaeva.
Möödunud aastal sai Saabi allveelaevaäri kaks tagasilööki, kui tal ei õnnestunud võita Norra ja Austraalia konkurssi ning valituks osutusid vastavalt Saksa ja Hollandi ettevõtted.
„Euroopas on kasvanud huvi allveelaevade ja allveelaevavastase sõjatehnika vastu,“ ütles rahvusvahelise strateegiauuringute keskuse analüütik Nick Childs. Euroopast väljaspool on arengud veelgi kiiremad: Aasia regioonis on nõudlus kasvanud kiiresti, kuna Hiina on merejõuna aina tugevamaks muutunud.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.