Baltika lõpetas eelmise aasta kasumis, suurenes ka e-poe müük, seisab ettevõtte majandusaasta aruandes.
- Montoni kauplus Foto: Raul Mee
Baltika Grupp lõpetas 2016. aasta 0,2 miljoni euro suuruse puhaskasumiga. Eelmise aasta võrreldav tulemus oli kahjum 0,8 miljonit eurot ning tulemus koos lõpetatud tegevusvaldkondadega oli puhaskahjum 6,4 miljonit eurot.
Baltika 2016. aasta müügitulu oli 47 miljonit eurot, vähenedes eelmise aastaga võrreldes 4%. Müügikanalitest näitas suurimat, 21%-list kasvumäära hulgi- ja frantsiisimüük, mis oli 6 miljonit eurot. Müügitulu kasv on eelkõige tingitud Venemaa jaepoodide üleminekust frantsiisipartnerile ning Montoni kollektsiooni müügile jõudmisest Saksamaa kaubamajade ketti Peek & Cloppenburg. Aastaga suurenes Montoni kollektsiooni müüvate Peek & Cloppenburgi kaubamajade arv 3-lt 25-le.
Lisaks hulgimüügile arendatakse aktiivselt ka frantsiisisuunda. Aasta lõpu seisuga oli frantsiisipoodide arv 33, moodustades 26% poodide portfellist.
Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com müügitulu suurenes 9% võrra ning oli 1,1 miljonit eurot.
Ettevõte teatas, et tulemuste paranemise üheks põhjuseks on otsus lõpetada ise opereerimine kõrge riskiga kahjumlikel Ukraina ja Venemaa turgudel ning brändikaupluste frantsiisipartnerile üle andmine. Samuti on tulemuslikkuse kasvule kaasa aidanud brutomarginaali tõhusam juhtimine ning ka turustus- ja halduskulude vähendamine.
Ettevõtte brutokasum oli 23,5 miljonit eurot, 2015. aasta võrreldav tulemus oli 0,4 miljoni euro võrra väiksem ehk 23,1 miljonit eurot. Turustus- ja õldhalduskulud on vähenenud ligi 0,8 miljonit eurot.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?