Suurem osa krüptorahadest on peagi väärtusetud, teatas investeerimispank Goldman Sachs, vahendab CNBC.
- Bitcoin Foto: Shutterstock
Panga analüütikud võrdlesid praegust krüptovaluutade buumi 90date lõpus toimunud tehnoloogiasektori mulliga.
Goldman Sachsi globaalsete uuringute juht Steve Strongin ütles, et krüptovaluutadel ei ole „sisemist väärtust“ (intrinsic value). „On ebatõenäoline, et ükski tänastest krüptovaluutadest suudaks pikaajaliselt elus püsida.“
„Tundub, et inimesed kauplevad krüptorahadega eeldusel, et need jäävad alles või säilitavad oma väärtuse. Erinevate krüptovaluutade vaheline tugev korrelatsioon tekitab muret. Turul oleks loogiline, kui uued turule tulnud krüptorahad vähendavad vanade väärtust. Nad liiguvad kõik aga ühes taktis,“ rääkis Strongin.
„Kuna sisemist väärtust krüptovaluutadel ei ole, siis enamuse väärtus kukub nulli,“ seletas ta. Goldmani teade tuleb ajal, mil krüptovaluutad on mõne nädalaga märkimisväärselt odavnenud. Näiteks bitcoini hind kukkus esmaspäeval alla 6000 dollari taset.
Strongin kutsus praegust perioodi eksperimenteerimiseks ning võrdles seda 90date internetimulliga. Ta ütles, et vähesed ettevõtted suutsid pärast mulli lõhkemist oma väärtust kasvatada.
„Seega, kas tänaste krüptovaluutade hulgast leiab mõne Amazoni või Google’i? See, et turul praegu spekulatiivne mull on, ei tähenda seda, et käputäis ellujäänuid ei võiks oma väärtust kasvatada,“ nentis Strongin. Ta lisas, et enamus krüptorahasid hiljutisi tippe ei näe ja on võimalik, et ükski ei tõuse enam nii kõrgele.
Seotud lood
Eesti finantssektoris oli erakordselt aktiivne aasta, mil turule tuli kaks uut panka – omanikke vahetanud Eesti Krediidipangast sai sügisel Coop Pank ning Nordeast ja DNBst kasvas välja Luminor.
Rahvusvahelise veebipõhise maaklerfirma Freedom24 analüütikud on välja selgitanud kümme ettevõtet, mille börsile minek (IPO) saab olema alanud aastal finantsmaastiku keskmes. Nende seas on nii tehisintellekti uuendajaid, digitaalse turvalisuse liidreid kui ka kiirmoehiiglasi, lisaks ettevõtteid, mis püüavad positsioneerida ennast mõnedes võtmekategooriates ja meelitada ligi kõige tähelepanelikumaid investoreid.