Teslale osasid tarniv Lõuna-Korea autoosade tootja teatas reedel, et ostab General Motorsilt äsja suletud tehase, et hakata seal elektriautosid tootma.
- General Motorsi GMC pikap. Foto: Scanpix/REUTERS/Rebecca Cook
General Motors ei öelnud tehingu hinda, kuid autoosade tootja Myongshin ütles, et ostab GM-i tehase koos maaga 28. juunil 113 miljardi woni ehk 99,5 miljoni dollari eest. Tegemist on ühega neljast GMi Lõuna-Koreas asuvast tehasest.
Myongshin, mis tarnib muuhulgas autoosasid Hyundai Motorile, osaleb konsortsiumis, mis investeerib esialgses faasis tehasesse 200 miljardit woni (176 miljonit dollarit), et hakata 2021. aastast tootma 50 000 elektriautot aastas ning 2025. aastal kasvab tootmismaht 150 000 elektriautoni aastas.
Konsortsium on pidanud elektriautode tootmiseks läbirääkimisi globaalse autotootjaga, mis ei ole Tesla, ütles Reutersile teemale lähedal seisev allikas. Tema sõnul saab tehas ära kasutada Lõuna-Korea vabakaubanduslepingut USA ja Euroopa Liiduga ning samuti riigi elektriautode tootmiseks vajalikku tarneahelat.
Tehase asukoha omavalitsuse sõnul looks elektriautode tootmine otse 900 töökohta ning tarnijate ja teiste ettevõtete juures 2000 töökohta.
Seotud lood
Jaapani autotootja Honda omandab 5,7% osaluse General Motorsile kuuluvast isejuhtivate autode arendamisega tegelevast ettevõttest Cruise, vahendab Reuters.
General Motorsi (GM) aktsia tõusis esmaspäeval enam kui 5 protsenti, sest autotootja teatas, et hakkab koondama ja kulusid vähendama, vahendab MarketWatch.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.