• OMX Baltic−0,4%298,34
  • OMX Riga−0,14%864,49
  • OMX Tallinn0,06%1 961,18
  • OMX Vilnius−0,26%1 167,72
  • S&P 500−0,26%5 514,48
  • DOW 300,28%40 339,1
  • Nasdaq −0,46%17 285,51
  • FTSE 1000,38%8 449,21
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,51
  • OMX Baltic−0,4%298,34
  • OMX Riga−0,14%864,49
  • OMX Tallinn0,06%1 961,18
  • OMX Vilnius−0,26%1 167,72
  • S&P 500−0,26%5 514,48
  • DOW 300,28%40 339,1
  • Nasdaq −0,46%17 285,51
  • FTSE 1000,38%8 449,21
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,51
  • 09.03.20, 14:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nafta hinna langus on Eestile halb uudis

Kuigi nafta hind maailmaturul on aasta algusest alates langenud ning pärast OPECi ja Venemaa ebaõnnestunud kohtumist sööstis see veelgi järsemalt allapoole, ei saa madala nafta hinna mõju hinnata eraldi koroonaviiruse tekitatud negatiivsest kogumõjust majandusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Lisaks põlevkiviõlitoodete ekspordile halvendab madal nafta hind ka kliimaeesmärkide täitmist, hindas Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Lisaks põlevkiviõlitoodete ekspordile halvendab madal nafta hind ka kliimaeesmärkide täitmist, hindas Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
  • Foto: Raul Mee, fotograaf
Ühest küljest pidurdab nafta hinna langus madalama kütuse hinna abil inflatsiooni ning toetab justkui transpordisektorit, samas vähendab koroonaviiruse levik reisimist ning mõjutab transpordisektorit nii häiritud tarneahelate kui ka vähenenud nõudluse kaudu. Kuigi tarneahelad on häiritud paljudes kohtades üle maailma, on suurim mõju just nendele riikidele, kus need on rohkem seotud Hiinaga. Eesti koguimpordist on Hiina päritolu kaupade osakaal veidi üle 7% ning ligi kaks kolmandikku Hiina impordist kasutatakse tootmissisenditena. Samas koguimpordist on Hiinast toodud tootmissisendite osakaal vaid 4%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.04.25, 16:00
Riigi digivärava arendused lihtsustavad ettevõtete suhtlemist riigiga
Juba aasta lõpus ettevõtetele avanev digivärav pakub kauaoodatud lahendusi ühtsel riigiametite platvormil. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtja digivärava projektijuht Anneli Sander on seda meelt, et tulevikus saab pea kogu suhtlemine riigiga käia läbi selle.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele