• OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • OMX Baltic−0,81%306,85
  • OMX Riga−0,22%867,16
  • OMX Tallinn0,02%2 078,29
  • OMX Vilnius−0,63%1 202,39
  • S&P 500−0,01%5 911,69
  • DOW 300,13%42 270,07
  • Nasdaq −0,32%19 113,77
  • FTSE 1000,64%8 772,38
  • Nikkei 225−1,22%37 965,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%87,6
  • 12.12.23, 19:00

Oslo börsil löövad lupsu lõheaktsiad

Norra on punase kasvanduskala tootmise pioneer ja kasvanduslõhe suur propageerija – norralaste suur teene on näiteks see, et lõhefileest on saanud populaarne sushi koostisosa. Norra on ise ka suur kalakasvataja: näiteks tuli mullu üle poole maailmas kasvatatud lõhest Norra fjordidesse ja rannikumerre paigutatud suurtest kasvandusbasseinidest.
Lõhe on üks Norra börsi sümboleid.
  • Lõhe on üks Norra börsi sümboleid.
  • Foto: Mowi
Sestap ei ole tegelikult üldse juhus, et Oslo börsi hõlma all on ka lõhega kauplemise börs nimega Fish Pool, kus mõõdetakse hindu nii kohalikus vääringus kui ka eurodes.
Fish Pool Index (FPI)
Oslo kalabörsi indeks
Kajastab roogitud lõhe kolme kaaluklassi – 3–4 kg, 4–5 kg ja 5–6 kg – iga nädala kaalutud keskmist spot-hinda.
Turul tähtis hinna­indikaator.
Samuti pole juhus, et just Oslo börsi on valinud noteerimise kohaks paljud lõhekasvajatad. Kohalikud kasvatajad, loomulikult, aga näiteks ka Fääri saarte kasvataja Bakkafrost ei teinud IPOt mitte Kopenhaagenis, vaid just nimelt Oslos – kohas, kus investorid lõheäri tunnevad ja selle eripärasid mõistavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.05.25, 08:31
Sisekujundaja soovitab: mida kontori sisutamisel kindlasti arvesse võtta?
Ettevõtte kasv, äristrateegia muutused ja töötajate kasvavad ootused esitavad kontorite sisustamisele aina uusi väljakutseid. Paraku ei suuda paljud ettevõtted nende muutustega sammu pidada. Sageli ei märgata, et kontor ei toeta enam seda, kuidas inimesed tegelikult töötavad. Sisekujundajad näevad seda iga päev – ruumid justkui toimivad, aga nende tegelik potentsiaal jääb kasutamata. Just selle lisaväärtuse leidmine ongi see, millega sisekujundajad ettevõtteid toetada saavad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele