Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Eestlanna tööl kuninganna Elizabeth II auhinna pälvinud kingiäris
ÜK kingiäris Wild & Wolf rahvusvaheliste klientide haldurina töötav Berit Rehtla rääkis Äripäeva Kingierile, et kuningriigi ajaloolisest linnast Bathist 2005. aastal alguse saanud ettevõttel on tänaseks kontorid New Yorgis, Hongkongis ja Melbourne’is.
Disainkinkide ettevõtte Wild & Wolf partnerid on sellised ettevõtted nagu Ted Baker, Orla Kiely, Happy Jackson, Scrabble, Stanley, Petit Collage ja V & A. Samas toodab ettevõte ka oma kaubamärgi alt Ridley’s lauamänge ning kaubamärkide Pretty Useful Tools, YES Studio ja Gentlemen’s Hardware alt võib leida kõike alates kirjatarvetest, kodutarvete, aksessuaaride, mänguasjade ja mängudeni välja. Eestis müüakse Wild & Wolfi kaubamärgi kinke Rahva Raamatu kingipoes.
Eestlanna Berit Rehtla sõnul on Wild & Wolfi missioon luua läbimõeldud stiili ja sisuga disainkingitusi ja elustiilitooteid nii täiskasvanutele kui ka noortele ja lastele. Ettevõtte tooteid müüvad rohkem kui 5000 kauplust ja kaubamaja üle maailma ja nad on esindatud enam kui 60 riigis.
Foto: Berit Rehtla, Wild & Wolf
KES ON KES?
Berit Rehtla
Sündinud ja üles kasvanud Tallinnas.
Elab alates 2004. aastast Inglismaal.
Õppis Londonis Institute of Direct and Digital Marketing’is (IDM) turundust.
Töötab ettevõttes Wild ja Wolf kliendihaldurina rahvusvahelistel turgudel.
Kasvatab 14aastast tütart.
Wild & Wolfis alustas Rehtla tööd neli aastat tagasi – väljakutseks huvitav ja vastutusrikas töö rahvusvaheliste klientidega eri kontinentidelt. “Mina hoolitsen kliendihaldurina rahvusvaheliste klientide eest. Minu kliendid on väga erinevad, näiteks on minu portfellis suured rahvusvahelised kaubamajaketid, edasimüüjad ja ka butiigid, mis asuvad nii Euroopas, Lähis-Idas, Aafrikas kui ka Aasias,” märkis ta, lisades, et firma on viimase nelja aasta jooksul väga kiiresti kasvanud.
Silmast silma kohtumised klientidega üle maailma number üks
Kuigi kliente on Rehtlal tõesti mitmest maailmajaost, on tema sõnul suhtlusviis nendega siiski väga individuaalne, sest iga klient vajab ikkagi isikupärast kohtlemist. “Rohketel messidel üle maailma kohtume klientidega ka silmast-silma, et vaadata üle uus hooaeg ja anda ülevaade, mida uut on meil tulekul. Õige kaubavalik klientidele on meie edu saladus,” tõdeb naine.
Samas tunnistab ta, et nende firma valib ka oma koostööpartnereid väga hoolikalt ja igale poele lähenetakse individuaalselt. “Hoiame silma peal ka teistel brändidel ja kõrvutame oma tooteid nende omadega. Kuid me ei müü oma tooteid massturul, sest siis kaoks nende ainuõigus ja unikaalsus, samas saame pakkuda erinevaid lahendusi massturul,” märkis ta.
Kuna Rehtla töötab kliendihaldurina Euroopa, Aasia, Aafrika, Austraalia, Põhja- ja Lõuna-Ameerika turgudel, on tal juba tekkinud vilumus püüda lennult erinevates maailmajagudes elavate inimeste erisoove. Teadmine, missugused elustiilitooted ja firmakingid on kõige popimad Aasias, Ameerikas, Euroopas ja mujal, on tekkinud töö käigus. “Meie tootevalikus on üle 1000 toote, nii et kingi leiab igale rahvusele, soole ja ka vanusele.”
Disainerite firmakingid üha enam bambusest, savist ja metallidest
Väga heaks firmakingiks on Rehtla tähelepanekute järgi ikkagi nii kirjatarbed, disainpastapliiatsid kui ka kruusid. Väga selge uus trend on erineva disainiga veepudelid, mille müüginumbrid suurenevad aastast aastasse üha enam ja see trend on rahvusvaheline.
Samas on ettevõtte tootevalikus ka erilisi kingitusi viski armastajatele, golfimängijatele, aias nokitsejatele ja looduses olijatele. “Tore on teadmine, et mõtleme rohkem ja hoolikamalt keskkonnale. Praegu on kuum sõna väikesed multifunktsionaalsed tööriistad. Ka retrotooted, nagu lauamängud male ja kabe, ning tooted, mida on lihtne taaskasutada, nagu näiteks veepudelid, termosed, einekarbid,” rääkis ta.
Tootearendus saab kõige rohkem inspiratsiooni inimeste järjest aktiivsemast eluviisist ning keskkonnahoiu tähtsuse teadvustamisest ja seetõttu peavad ka kingitooted olema rohkem multifunktsionaalsemad, pikaajalisemad ja maalähedased, kuid rafineeritud välimusega. “Meie ettevõte kasutab palju selliseid materjale nagu bambus, tina ja keraamika, mis on vastupidavad ja taastoodavad end pikema aja jooksul ise ning ei saasta loodust nii hullusti nagu plastmass,” kommenteeris Rehtla.
Kui küsida, mis rolli mängib ärikingi tegemisel koostööpartneri rahvus ning kas eesti ja slaavi rahvusest koostööpartnerile tasub teha erinev kink, ütleb Rehtla: “Rahvusega tuleb kindlasti arvestada, kuid usun, et eestlastel ja venelastel on üsna sarnased elustiilid, mistõttu on ka eelistused samad.”
Tosin aastat rahvusvahelist tööd tõi kuninganna auhinna
Queen’s Awards on auhinnaprogramm Briti ettevõtetele ja muudele organisatsioonidele, millel on ette näidata suurepärased tulemused rahvusvahelises kaubanduses, innovatsioonis või säästvas arengus. Need on suurimad ametlikud Ühendkuningriigi auhinnad Briti ettevõtetele. Uurisime Rehtlalt, miks otsustas kuninganna sel aastal just Wild & Wolfile nii maineka auhinna anda.
“Selle prestiižse auhinnaga tunnustati ettevõtte märkimisväärset kasvu ja äri rahvusvahelisel turul ning edu kinkide sektoris,” vastas Rehtla.
Wild & Wolf Foto: Wild & Wolfi töötajad kuninganna autasuga
Inglismaa väikelinnas Bathis 2005. aastal asutatud disainkinkide ettevõte Wild & Wolf pälvis tänavu kuninganna Elizabeth II rahvusvahelise ettevõtluse auhinna.
Kuninganna trofee anti ettevõttele üle nende peakorteris Bathis oktoobri lõpus. Ametlik teade, et ettevõte on auhinna pälvinud, sai küll aga avalikuks juba kevadel, 21. aprillil kuninganna Elizabethi 92. sünnipäeval.
Kuninganna ettevõtluse auhind, mis inglise keeles kannab nimetust “The Queen’s Awards for Enterprise”, on juba 53 aastat olnud Suurbritannia kõige enam hinnatud ettevõtlusauhind. Kuninglik ettevõtlusauhind loodi 1965. aastal institutsiooni Royal Warrant eestvedamisel.
Wild & Wolf pälvis tunnustuse eduka rahvusvahelise kaubandusettevõtluse arendamise eest omas valdkonnas. Wild & Wolfi tegevjuht Paul Taylor ütles Bathi kohalikule ajalehele auhinda vastu võttes, et see on tõesti suur au, et ettevõtte väga suuri pingutusi müüa rahvusvahelistel turgudel on tähele pandud ka kõrgeimal võimalikul tasemel.
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.