Cherry juhtum näitas eeskuju, kuidas tuleb suhelda rasketel aegadel, sealhulgas ettevõtte lõpu korral. Erinevalt mõnest, kes eelistab valusast kogemusest pääsemiseks kaugele urgu peituda, saavad ausad ja läbipaistvad ettevõtjad loota parematele väljavaadetele ka edaspidi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
- Juhtkiri Foto: Anti Veermaa
Neljapäeval teatasid vautšerikeskkonna Cherry Media juhid, et lõpetavad tegevuse. Mitte ainult välisturgudel, vaid ka kodus. Kõik pillid pannakse kotti. Samuti räägiti südamelt ära, miks ettevõte ebaõnnestus ja kuidas see mõjutab praeguseid kliente.
Cherry raskused ei saabunud ühest juhtumist, vaid kogunesid aastatega mitme sündmuse tulemusena. Majanduslikku lahendust ei suutnud juhid pakkuda, mistõttu võeti vastu karm, aga lugupidav otsus: ettevõte tuleb saata hingusele. Oldi aus enda, kliendi, investorite ja koostööpartneritega. Öeldi ausalt, et niimoodi edasi enam ei saa.
Usaldus võib alles jääda ka pärast ebaõnnestumist
Ettevõtja, kes suudab igas olukorras jääda ratsionaalseks ja läbipaistvaks, väärib lugupidamist. Vaatamata äri ebaõnnestumisele võib ettevõtja tunda sellegipoolest kolleegide ja teiste koostööpartnerite usaldust.
Pankrot ei ole häbiasi. Ebaõnnestumisest saab õppida, see võib olla tulevase edu vundament. See, et Cherry juhid Andres Susi ja Priit Tomp suutsid paanilise peitupugemise asemel küpselt suhelda avalikkusega, tõestab ka Cherry klientidele ja partneritele, et nad olid usaldanud õigeid inimesi. Nad saavad kinnituse, et nende usaldus kandis tegelikult välja viimase hetkeni, sest kedagi ei jäetud teadmatusse istuma. Küsimusele, aga mis nüüd edasi saab, andis likvideerimisele minev Cherry vähemalt esialgsed vastused. Kas vastused olid ka ammendavad, sõltub juba klientidest ja koostööpartneritest. Cherry meeste suhtlusstiilist õhkub senini teotahet: kui miski jäi segaseks, tasub julgelt ühendust võtta.
Erinevalt Cherry juhtumist näitas mullu Signwise, et asju saab ajada ka märksa keerulisemalt. Märksõnad nagu töötajatevahelised konfliktid, pankrotimenetlus ja Panama annavad juba aimu, et avatuse asemel eelistati viidata salastatuse nõudele ning suhtlus tõmmati võimalikult väikeseks. Anti mõista, et ettevõtte tegemised on siseasjad ning avalikkus ei peagi teadma, kuidas ja miks tegelikult nii toimitakse. Asjaolu, et maksumaksja on EASi kaudu toetanud idufirmat üle 300 000 euroga, ei olnud piisavalt tõsiseks põhjenduseks, et täpsemalt rääkida probleemide tagamaadest.
Vaade tulevikku
Cherry ja Signwise juhtumid koosnevad eri nüanssidest, kuid ilmestavad ka ettevõtja suhtumist, kuidas äri ajada. Kas teha vaikselt põlve otsas ja lootusega pääseda järgmistest konfliktidest või rääkida suu puhtaks ja hoida usaldusväärsus samana, jäägu ettevõtja otsustada. Tõenäoliselt on Cherry-meestel tulevikus märksa kergem uut äri püsti panna ja ettevõtjana läbi lüüa kui Signwise’i omanikel ja juhtidel.
Kuigi Cherry on senise suhtlusega jätnud meeldivalt lugupidava mulje, ei saa veel lõpuni kindel olla, kas midagi jäi ka ütlemata või kas midagi varjatakse. Samas võib igaühe sõnades kahelda enne tegelikke tegusid, mistõttu lähiaeg annab selguse, kas teotahet väljendanud juhid hoiavad sõnasabast lõpuni kinni.
Võtame Cherryst eeskuju!
Seotud lood
5. novembri USA presidendivalimiste tagajärjel võivad käesoleva aasta viimased kuud osutuda investoritele muutlikuks. Freedom24 analüütikud hindavad, kuidas võiks Donaldi Trumpi võit mõjutada aktsiaturge kaubandus-, energia-, kaitse- ja tehnoloogiasektorites.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele