Turunduses on sotsiaalmeedia üha suurem liikumapanev jõud, millega tuleb tegeleda iga päev, sest sealsed mängureeglid muutuvad pidevalt.
- Sotsiaalmeedias turundades ära keskendu ainult Facebookile, vaid proovi ka teisi kanaleid – tulemused võivad üllatada. Foto: Raul Mee
See, mis töötas sotsiaalmeedias eelmisel aastal, ei pruugi praegu enam toimida. Oluline on pidevalt testida ja proovida uusi strateegiaid, kirjutas
Äripäeva teemaveebis Best Marketing kujundus- ja reklaamifirma Milos juhatuse liige Brit Mesipuu, kes pani kokku hulga nõuandeid, kuidas sotsiaalmeedia efektiivselt enda kasuks tööle panna.
Loo persona. Pane paika, kes on sinu ideaalne klient. Oma sisu loomisel mõtle alati sellele fiktiivsele isikule – kas see pakub talle huvi?Postita regulaarselt. See kasvatab publikus usaldust ja mõjub hästi ka sinu positsioonile.Paku relevantset sisu. Veendu, et sisu, mida sind jälgivad näevad (ja kuulevad), oleks huvitav ja sobiks hästi sinu brändi sisuga.Postita unikaalset sisu. Püüa mitte liialt taasjagada oma varasemaid postitusi, sest su sihtrühm on neid tõenäoliselt juba näinud. Kui soovid olla silmapaistev, paku võimalikult palju uut ja unikaalset.Jaga ja säutsu edasi. Hea võimalus laiendada oma publikut ja näidata neile, et sa tead, mis on hetkel oluline.Ära alahinda väiksemaid sotsiaalmeediakanaleid. Testi ka Pinteresti, Tumblrit, Google+i jt. Tulemused võivad üllatada.Pinterest aitab Google’is nähtavale. Google armastab Pinteresti. Ainult Facebook on Google’i jaoks veel olulisem. Kasuta seda teadmist ära. Väikesel firmal ei ole lihtne Google’i otsingus ettepoole jõuda. Küll aga on võimalus saada etteotsa Pinterestis. Olles heal kohal Pinterestis, kuvab ka Google sinu postitusi eespool. Ja kui otsitakse miskit, mis toob esiotsa sinu Pinteresti pildi, toob see liiklust ka otse sinu lehele.Kasuta pilte, eriti Twitteris. Pildiga säutsude kaasatus on suurem kui postitusel, mis koosneb ainult tekstist.Katseta eri stiile. Eksperimenteeri piltidel ja teistel graafilistel materjalidel värvi ja paigutusega, et leida kõige paremini sihtrühma kõnetav stiil. Samas ära unusta, et see peab peegeldama ka sinu olemust. Kui oled leidnud selle “õige”, kasuta seda järjepidevalt.Õpi tehtud vigadest. Analüüsi varasemaid postitusi, mis töötas, mis mitte. Püüa edaspidi vältida selliseid, mis suurt kaasatust ei toonud.Lõpeta meeldimiste ja jagamiste püüdmine… või siiski mitte? Katsu kaasata oma publikut postitustega, mis kutsuvad kaasa rääkima ja koostööle. Kui su jälgijad leiavad, et postitus on huvitav, jagavad nad seda niikuinii. Samas on mõningaid uuringuid, kus soovitatakse just teha selge üleskutse ehk call-to-action, et jälgija saaks selgelt aru, mida ta tegema peaks.Tee otseülekandeid. Facebooki ja Twitteri live, Google Hangouts jne on selleks head vahendid.Kasuta teemaviiteid strateegiliselt. Ära lisa oma postitusele kõikvõimalikke teemaviiteid ehk hashtag’e lihtsalt niisama, kasuta paari oma brändile omast. Kui soovid aga jõuda veelgi suurema publikuni, siis uuri, mis on parasjagu populaarsed hashtag’id.Enne jagamist loe läbi. Enne, kui plaanid mõnd artiklit või muud postitust oma lehel jagada, loe see korralikult läbi. Paljud loevad läbi üksnes pealkirja ja esimese lõigu ning arvavad, et see on väärt jagamist ka oma lehel. Pea meeles – kõik, mida sa jagad, peegeldab sinu brändi olemust.Ole kursis konkurentidega. Jälgi, mida nad postitavad, millist postituse mustrit kasutavad ja kui see tundub neile edu toovat, katsu teha sarnaseid. Samas ole autentne.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.