• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 14.02.17, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

13 lahendust tulevikuusku kaupmehele

Elektroonilised hinnasildid, kulinaarialeti tellimiskeskus, kaupluse külastajate analüüs ja virtuaalreaalsus on ainult väike valik sellest, mis hakkab kujundama kaubanduse tulevikku.
Elektroonsed hinnasildid kaubanduse messil "NRF Retail's Big Show".
  • Elektroonsed hinnasildid kaubanduse messil "NRF Retail's Big Show". Foto: Nixor EE
Tehnoloogiaettevõte Nixor EE käis New Yorgis uudistamas üht maailma suuremat kaubanduse messi "NRF Retail's Big Show". Ettevõtte tegevjuht Imre Reinson ja ärijuht Elgar Ojakõiv tõid Äripäeva teemaveebis kaubandus.ee esile 13 tehnoloogilist lahendust, mis tasub kaubandusettevõttel kohe kasutusele võtta.
Deli Order System
Külm- ja kuumleti ning kala- ja lihaleti järjekorras seismine võib jääda minevikku. Selle asemel võiks kasutada tellimissüsteemi, kus klient sisestab oma soovi ning selle asemel et järjekorras oma kaupa oodata, läheb ta muid kaupu otsima. Kui tellimus on valmis, näeb ta seda suurelt ekraanilt – või kui kliendil on vastav mobiilirakendus, tuleb teade talle mobiilile. Igati esinduslik ja mõistlik lahendus.
Kulinaarialeti tellimussüsteem
  • Kulinaarialeti tellimussüsteem Foto: Nixor EE
Elektroonilised etiketid
Elektrooniliste tooteetikettide valdkond areneb kiirelt ja pakkujaid on mitu, kuid mõni hakkab eriti silma: kvaliteedi tõttu köitis tähelepanu DisplayData tootevalik. Neil on 16 erinevat mudelit (suurust) koos variatsioonidega (värvid, külmakindlus, veekindlus, Bluetooth), mis katab iga kaupmehe vajadused. Eesmärk on, et info- ja hinnamuutus oleks sama dünaamiline nagu on see näiteks lennunduses/hotellinduses – hind muutub kohe, kui muutub nõudlus, konkurentsiolukord, ilmastik. 
Elektroonsed etiketid
  • Elektroonsed etiketid Foto: Nixor EE
Külastajate videoanalüüs
Järjest rohkem kasutatakse jaekaubanduses videoanalüütikat. Messil näidati lahendust, mis tuvastab klientide vanuse, soo ning isegi tuju ja annab üldise statistika kaupluste külastajate kohta. Sellise lahendusega saab mõõta, kes ja mis ajal kauplust külastavad, kuidas nad reklaami suhtuvad jpm.
Customer Face Analysis ehk külastajate analüüs video põhjal
  • Customer Face Analysis ehk külastajate analüüs video põhjal Foto: Nixor EE
Kaasaskantav triipkoodilugeja
Ka Eestis Selverites ja Tallinki uues laevas Megastar on Joya Touchi iseostlemise puldid. Nüüd on need ka Android platvormil ja neil on lisaks küljes kõlar ja mikrofon. Kaupluse teenindaja saab võtta tavalise ostupuldi ja panna selle töötaja režiimile. Siis saab puldiga teha inventuuri, hinnakontrolli ja suhelda näiteks Skype'i kaudu teiste töötajatega. Seadmest saab abi ka klient, kui kutsub selle kaudu endale abi, leidmaks õige toote. Tõenäoliselt oleks seadmest abi ka ehituskauplustes, kus kliendid tihtipeale vahekäikudes abi ootavad või klienditeenindajat mööda poodi taga otsivad.
Kaasaskantav triipkoodilugeja, mille sarnased on kasutusel Selverites.
  • Kaasaskantav triipkoodilugeja, mille sarnased on kasutusel Selverites. Foto: Nixor EE
Analüütika
Andmete analüüsiga lubatakse uskumatut käibe ja kasumi kasvu. Süsteemid on tehtud selliselt, et kui klienditeenindaja unustab lipsule lisaks pakkuda lipsunõela, siis süsteem seda juba ei unusta. Lisaks pakub süsteem veel kolme sobilikku toodet ning toob välja veel kolm kõige popimat toodet, mis selle profiiliga kliendid ostavad. Seda infot on võimalik korjata ja tagasi saata müügikanalitesse (mobiil, ostupult, iseteeninduskassa, klienditeenindaja mobiilkassa, tavakassa, e-pood jne.
Virtuaalreaalsus 
Macy’s (USA) ja Sainsbury (UK) on sisenenud Hiina turule, kasutades virtuaalreaalsustehnoloogia võimalusi. Päris kauplust avamata pakutakse veebis ostlemisega harjunud tarbijale reaalsemat ostukogemust. Tehakse koostööd Alibaba grupiga.
Milliseid lahendusi veel pakutakse, loe lähemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele