Äripäeva hinnangul on kriisist toibuvas ja muutuvas majanduses parimatel stardipakkudel gasellfirmad.
Kolm aastat tagasi, majandusbuumi lõpusirgel, kirjutas Äripäev, et gasellidel on eelis suurfirmade ees – lisaks omasugustele eeskujuks olemiseks hoiavad väikefirmad konkurentsi pakkumisega vormis ka suuri. Nimelt kippus paljudel aladel – näiteks kaubanduses, ehituses, kinnisvaras – juhtuma, et suurel tegijal ei olnud aega väikese kliendiga tegeleda.
Täna on gasellfirmad keerulises majanduses taas eelisseisus. Viimased kaks aastat on Eesti majandusele ja turumajandusele üldse olnud tõehetkeks.
Nõudluse asemel on pakkumine ülekaalus, kliente kas napib või kaovad mõnest sektorist üldse, tõusuaja ideed vajasid languse ja kohaneva turu jaoks ümber kohandamist.
Kohanemine tähendab muutusi ja gasellide eduseis lõvi ehk suurfirma ees avaldubki reageerimise ehk muutuste elluviimise ja kohanemise kiiruses. Kuidas lõvi elus püsib? Jõhkra jõuga. Gasell aga aju ja intelligentsusega. Tal ei ole jõudu, et lõviga võidelda, kuid tal on tarkus ja mõistus. Pingerea ajalugu on tunnistanud kursimuutusi - näiteks viie aasta tagune teisele kohale tõusnud Malkati Kaubanduse OÜ alustas puidumaterjali hulgimüügiga, ent suundus hiljem hoopis ehitusse.
Gasellid kasvavad ka suuremaks ja ühinevad või võetakse üle. See ei tähenda aga gasellfirmade lõppu, sest uusi väikefirmasid sünnib samuti. Kriisist sündinud edukatest äri-ideedest ja ettevõtjatest kirjutame järgmistes gaselli TOPides.
Autor: 1185-aripaev
Seotud lood
Äripäeva Gaselli Kongressi eel küsisime ettevõtjatelt, millisest valdkonnast tuleb gasellide edetabeli võitja, ning üle poole vastajatest pidas selleks IT-sektorit.
Eestis on palju ettevõtteid, kel on hea idee ja tugev tiim, kuid mingil põhjusel ei taheta siit välja murda, tõi riskikapitalist Allan Martinson tänasel Äripäeva Gaselli konverentsil välja põhjuseid, miks riskikapitalist tänastesse ÄP gasellidesse ei investeeriks.
Värskesse kiiresti arenevate ettevõtete edetabelisse Gaselli TOPi jõudis ligi tuhat Eesti firmat.
Kui te nüüd korraks veel tänase lehe esikülge vaatate, märkate seal Äripäeva logol kahte täiendust. Üks on gaselli pilt ja teine kiri "Eduka ettevõtja ajaleht". Need jäävad sinna üsna pikaks ajaks. Miks?
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele