Muugale ehitatavat konteinerterminali saab kasutada mere-hub’ina, sest Rail Garandi projektlahendus lubab Muugal vastu võtta ookeaniklassi laevu, kirjutab arvamusloos Tallinna Sadamasse konteinerterminali rajada plaaniva Rail Garant Estonia juhatuse liige Oleg Urnev.
Konteinerveod on kõige kiiremini arenev veoliik Venemaal. Kõigis Venemaa suuremates sadamates on konteinervedude kasvutempo viimasel kolmel aastal olnud esikohal. Sarnast olukorda näeme tekkimas Baltimaade sadamates.
Konteinervedude mahu kasvul on mitu põhjust. Esiteks suureneb leibkondade tulu ning koos sellega riiete, kodutehnika, toidu tarbimine, mis omakorda tähendab konteinertarneid Aasiast. Teiseks luuakse Venemaal uusi koostevõimsusi, mille tõttu tuuakse riiki konteinerites masinakomplekte, mitte valmis autosid. Need on vaid mõned tarnete näited.
Samasugune olukord valitseb ekspordis: Venemaal moderniseeritakse metallurgia-, keemia-, tselluloosi-, paberi- ja puidutööstuse ettevõtteid, areneb konkurentsivõimelise ja välismaistel turgudel nõutud toodangu tootmine. Ka seda toodangut transporditakse valdavalt konteinerites.
Selles valguses ei ole Muuga mitte lihtsalt alternatiiv Venemaa ja Balti sadamatele, vaid lisavõimsus, mis suudab tagada ning toetada Venemaa ja SRÜ riikide areneva impordi-ekspordi kasvu. Seetõttu peame üheks võtmetähendusega arengusuunaks impordi kõrval just Venemaa ja SRÜ ekspordiveoste transiiti. Plaanime 95 protsenti veoseid kohale toimetada konteinerrongidega, mis mõjutab positiivselt transpordi tähtaegu ja hindu. Rail Garandil on selleks olemas piisav veeremipark.
Muuga terminali täitmist toetavad meie in-land-konteinerterminalid Uuralites ja Kesk-Venemaal. Praeguseks töötavad sellised terminalid Tšeljabinskis ja Permis, lähiajal plaanib ettevõte luua laoplatse Jekaterinburgi, Nižni Novgorodi ja Moskva oblastis. Muugal peaks meie töödeldud konteinerite üldmaht 2015. aastal ulatuma 350 tuhat TEU-deni.
Konkurents teiste Läänemere sadamatega jääb kahtlemata toimima. Samas, näiteks Kaliningradi sadam asub enklaavis ning on seotud mitme probleemiga, millest peamine on kaubavedu üle kahe riigipiiri. Ust-Luuga sadama võimsus areneb küll kiiresti, kuid seal kehtivad piirangud sügavuse osas.
Muuga sadam ja ehitatav terminal on vajalike parameetritega (sügavus 14,5 meetrit ja kai pikkus 380 meetrit), mis võimaldav ookeaniklassi Panamax- ja PostPanamax-tüüpi laevade vastuvõtmist. Kasutame kindlasti seda eelist, projekt näeb ette vastavate kraanaseadmete paigaldamist ning infrastruktuuri, mis võimaldab kuni 42-meetrise pardalaiusega laevade vastuvõtmist.
Praegu positsioneerivad nii Muuga kui ka teised Eesti sadamad Läänemerel end feeder-sadamatena, kuid olukord võib muutuda ja Muuga konteinerterminal hakkab töötama hub’ina. Muuga eelisteks on arenenud sadama infrastruktuur (insenerikommunikatsioonisüsteemid, raudteejaam, sadamateenistused) ning Eesti mõistlik maksu- ja tollipoliitika.
Seotud lood
Tallinna ringkonnakohus tõi lähemale Tallinna Sadama riigihanke tühistamise võimaluse, teatas Transiidikeskus.
Juuste hõrenemine ja kiilanemine tekitab pidevalt stressi? 14aastase kogemusega juuksespetsialist annab nõu juuste efektiivseks taastamiseks ning ka juuste siirdamise eel- ja järelhoolduseks.