Ettevõte on oma looja nägu. Tema on juurutanud ärimudeli, leidnud partnerid, kliendid ja kogu ahela toimivaks ettevõtteks kokku pannud, kirjutab konsultant Hendrik Roosna.
Kujundlikult öeldes, loonud oma „pusa“, mis teenib kasumit ja toimib ettevõtjale endale teadaolevatel põhimõtetel, mida ta loeb enda suurimaks ärisaladuseks.Kõige enam huvi tunnevad selle vastu üldjuhul konkurendid või mõned koostööpartnerid, kes otsivad oma turuosa suurendamise võimalust.
Lisaks äri arendamisele, mõlgutab omanik sageli mõtet, et huvitav palju tehtud töö väärt on? Edukas firma müügitehing on omaniku helesinine unistus. Sageli kipub see jääma unistuseks, kuna igapäevane äritegevus nõuab nii palju ressursse, et unistuse realiseerimiseks aega jääb puudu.
Igal ettevõtjal aga on võimalus lihtsate vahenditega kaardistada ära argumendid, mis aitavad potentsiaalseteks müügiläbirääkimisteks ette valmistada. Alustamiseks ei ole vaja teha finantsanalüüse ega kaasata konsultante. Piisab pliiatsist, paberist ja mõningast olemasolevast infost.
Esialgu oleks vaja leida vastused mõnedele olulistele küsimustele. Näiteks, millist väärtust Sinu ettevõte loob potentsiaalsele ostjale? (kliendibaas, turuosa, stabiilne rahavoog). Kuidas seda esitled ja tõestad? Milline on selle rahaline vääring?Kuidas seletaksid ostjale, kes ärimudelit ei tunne, oma kasumi teenimise mudelit? Ole kriitiline: kuidas saaksid ostjana analoogset infot kontrollida?Tee nimekiri konkurentidest ja partneritest, kes võiksid huvitatud olla ja millist kasu (rahalist, strateegilist) võiks anda neile osalus Sinu ettevõttes?Lõpuks, kuidas maandada ostja jaoks riski, et firma ilma Sinuta seisma ei jää?
Need on vaid mõned näited aspektidest, mida ostja enne tehingut analüüsib.Seega kui oskad omanikuna peamistele küsimustele vastata ning hoiad end turuinfoga kursis, on võimalus firma kasumlikult müüa palju suurem. Kõige olulisem on asetada end ostja positsiooni, sest tehingust peavad mõlemad osapooled võitma.
Seotud lood
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.