• OMX Baltic0,7%288,53
  • OMX Riga−0,24%875,89
  • OMX Tallinn0,77%1 826,32
  • OMX Vilnius−0,06%1 122,75
  • S&P 5000,83%6 099,59
  • DOW 300,32%44 167,99
  • Nasdaq 1,45%20 044,17
  • FTSE 100−0,04%8 545,13
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,42
  • OMX Baltic0,7%288,53
  • OMX Riga−0,24%875,89
  • OMX Tallinn0,77%1 826,32
  • OMX Vilnius−0,06%1 122,75
  • S&P 5000,83%6 099,59
  • DOW 300,32%44 167,99
  • Nasdaq 1,45%20 044,17
  • FTSE 100−0,04%8 545,13
  • Nikkei 2251,58%39 646,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,42
  • 22.01.25, 14:00

10 miljardit A4 paberit aastas. Logistikale kulub kümnendik Eesti raiemahust

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
10 miljardit A4 paberit aastas. Logistikale kulub kümnendik Eesti raiemahust

Logistikasektor kasutab jahmatavas koguses paberit: aastas kulub Euroopas 10 miljardit A4 lehekülge, mis võrdub kümnendikuga Eesti metsade raiemahust. See on vaid üks näide, miks on vaja kiiremas korras muuta kaubaveod digitaalseks, selgub saatest.

Kuigi logistikasektor on digitaliseerimises ja automatiseerimises teistest sektoritest tükk maad maha jäänud, on muutused siiski käimas, rääkis saates Eesti tuntuima digilogistika platvormi kaasasutaja Magnus Lepasalu.

Visioon näeb ette, et ühel päeval käivad kõik kaubad täisautomaatselt, kuid sinna on väga pikk maa minna, lisas Lepasalu. Sektoris on keeruline digitaliseerida, sest osapooli on palju, alustades teenusepakkujatest, ekspedeerijatest, regulaatoritest ja lõpetades riikidest, kes teostavad kontrolli. Osapooled kasutavad eri andmeplatvorme ja andmed pole standardiseeritud.

Digilogistika Keskuse värske projektijuhi Kalev Reiljani sõnul on logistikasektori tehnoloogilisest mahajäämusest ammu aru saanud ka Euroopa Komisjon, mistõttu tuldi juba mitu aastat tagasi välja eFTI regulatsiooniga, mis loob võimekuse Euroopa riikide vahel andmeid vahetada. Selleks luuakse ka ühtne andmestandard. Süsteemist saavad kasu kõik tarneahela lülid, alates tootjast kuni veokijuhini välja.

Süsteemiga säästab nii aega kui loodust, sest pole vaja nii palju paberit välja trükkida, rääkis Reiljan.

Saates räägiti logistikasektori hetkeseisust tervikuna, väljakutsetest alanud aastal, turvohtudest ja paljust muust. Küsitles Logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm.

Foto: Andras Kralla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele