• OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • OMX Baltic0,09%271,91
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn0,33%1 732,68
  • OMX Vilnius−0,22%1 064,37
  • S&P 500−0,07%6 035,53
  • DOW 30−0,03%43 285,7
  • Nasdaq −0,06%20 020,02
  • FTSE 1000,42%8 136,99
  • Nikkei 2251,12%39 568,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,98
  • 07.04.20, 09:59

Ekspert: kriis tuli autotööstusele halval ajal

00:00
  • Karl-Eduard Salumäe
Ekspert: kriis tuli autotööstusele halval ajal

Ajakirja Autoleht tegevtoimetaja Tõnu Korroli selgitusel pole autotootjate väga suured kulutused elektritoitel sõidukite arendamisele ja autode digitaliseerimisele end veel tagasi teeninud ning koroonakriis lõi neid selle võrra valusamalt.

Samas tõdes Korrol Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et autofirmade finantsseis on erinev. Kui suurtel Saksa tootjatel nagu Volkswagen on kümnete miljardite eurode jagu reserve, siis Lõuna-Euroopa markide nagu Fiat olukord on tunduvalt ebakindlam.

See, kas ja kui palju pidurdub elektriautode pealetung, sõltub Korroli sõnul sellest, milliste meetmetega riigid lagedale tulevad. Ühtpidi on elektriauto jätkuvalt kallim kui sisepõlemismootoriga sõiduk ja kriisi ajal ollakse hinnatundlikumad, ent kui valitsused hakkavad vanade autode välja vahetamist just elektritoitel sõidukite vastu märkimisväärselt toetama, võivad just sellised autod võitjana väljuda.

Autoajakirjaniku kinnitusel avaldavad kriisid mõju ka moodsa tehnoloogia levikule, sest mitmed tootjad on praeguseks juba teatanud arendustöö seisma panekust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele