• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 30.10.24, 14:00

Logistikaettevõtte ärijuht: oleme Eestis suuresti logistilises tupikus

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
Logistikaettevõtte ärijuht: oleme Eestis suuresti logistilises tupikus

„Arvestades tõsiasja, et Ida-Lääne transiit on idanaabri tegevuse tõttu läbi ja ka Põhja-Lõuna transiiti enne Rail Baltica valmimist veel ei ole, siis tänase seisuga elame kõige negatiivsemas stsenaariumis neljast, mille 10 aastata tagasi koostasime, ehk logistilises tupikus,“ nentis DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janeks Saareoks.

Kümme aastat tagasi korraldas Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon koos toonase Logistikaklastri ja Tallinna Ülikooli Tuleviku-uuringute Instituudi juhi Erik Terkiga arutelu, mille käigus koorus välja Eesti logistikasektori neli võimalikku tulevikustsenaariumi aastaks 2030 ja mis pealkirjastati järgmiselt: „Helesinine HUB“, „Põhjala Siiditee“, „Ettevaatliku mehe stsenaarium“ ja „Elu Logistilises tupikus.“

Neist esimene kõige optimistlikum ja viimane kõige pessimistlikum. Toonases arutelus osalenud DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janek Saareoks tunnistas saates „Logistikauudised eetris“, et täna oleme sunnitud tunnistama kõige negatiivsemat stsenaariumit, kui Rail Baltica aga valmis saab, võiksime targa tegutsemise juures saavutada ka „Ettevaatliku mehe stsenaariumi“, milles Ida-Lääne transiiti küll pole, kuid Põhja-Lõuna transiit toimib ning Muuga sadam oleks omamoodi Soome kaupade logistikakeskus.

„Loomulikult ei saa me eeldada, et soomlased tulevad meie raudteele iga hinna eest. Peame riigina nägema vaeva ja targalt tegutsema, et see koridor muutuks erinevate multimodaalsete transpordilahenduste ja atraktiivsete sihtkohtadega põhjanaabritele ahvatlevaks,“ lausus Saareoks, pidades silmas eeskätt raudteekoridori Aadria ja Vahemere sadamatesse ning loomulikult ka Ukrainasse ja Musta mere sadamatesse.

„Juba täna näeme tohutut huvi Ukrainasse investeerimise vastu ja kui sõda ükskord lõppeb, saab Rail Balticast kahtlusteta üks olulisemaid kaubakoridore, mis seda piirkonda Skandinaaviaga ühendab,“ lausus Saareoks.

Loomulikult ei jätnud saatejuht Tõnu Tramm küsimata, millega aasta alguses DB Schenkeri Poola kontoris tööle asunud Janek Saareoks täpsemalt tegeleb ja mida ta arvab sellest, et Schenker hiljuti Taani DSVle maha müüdi.

Fotol: Janek Saareoks, foto autor: Tõnu Tramm

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele