Äripäeva joogitootjate edetabelis esikahekümnesse jõudnud joogitootja Siidrikoda juht Sulev Nõmmann kinnitab, et raske on kõigil, olenemata edetabeli kohast.
"Ma ei oska protsentuaalselt välja tuua, aga me oleme pidanud inimestega töösuhteid lõpetama. Raske on kõigil. Kui läheb hästi, siis peab küsima, mis hinnaga," tunnistas Nõmmann, kel tuli enda sõnul augustis kokku peaaegu 360 töötundi.
Veel toob Nõmmann välja, et ootab pikisilmi maksukeskkonna stabiilsust ja kritiseerib maksutõusuga majanduse elavdamise plaani.
Öundrinks prognoosib sel aastal 14% käibe kasvu ja proovib hoida oma eksportturge. Põhiliseks eesmärgiks on väiketootjana aga miinusest plussi tulemine.
Joogitootjate TOPis kuueteistkümnenda koha saavutanud firma Öundrinks turundusjuht Carmen Karnö näeb, et eestlasi huvitab kollane hinnasilt rohkem kui keskkonnasõbralik joogitootmine. Tarbija on väga hinnatundlik.
"Keskkonnasõbralikkus toob ka kliente juurde, aga praeguste hinnatõusude juures lõpptarbija sellele ei mõtle, kas see toode on tehtud päikeseenergiast või millestki muust. Praegu ei ole tarbija veel nõus jätkusuutlikuma toote eest rohkem maksma. Kollane hinnasilt loob ikkagi selle ostuotsuse," tunnistas Karnö.
Kuidas joogitootjatel läheb, millised on eesmärgid ja kus nähakse end aasta pärast, sellest saab lähemalt kuulata saatest “Äripäeva TOP”, mis keskendub joogitööstusele. Intervjueerib Joonas-Hendrik Mägi.
Fotol Sulev Nõmmann.
Foto autor: Andras Kralla.
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.