• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 27.12.23, 14:00

Raivo Vare: majandusmudelite vahetus ei saa mööduda Eestile valutult

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
Raivo Vare: majandusmudelite vahetus ei saa mööduda Eestile valutult

„Praegu on käsil üleminekuetapp vana majandusmudeli juurest uuele. Ajad, mil energia-, toormed-, tööjõud ja raha olid odavad, ei tule enam kunagi tagasi. Ja kuna Eestil puudub igasugune pikaajaline poliitika, ei saa see kõik mööduda meie jaoks valutult,“ rääkis majandusekspert Raivo Vare oma Logistika Aastakonverentsil tehtud ettekandes.

„Logistikauudised eetris“ aastalõpu erisaade kannab alapeakirjaga „Lavajutud“ ja selles tuleb ettekandele kaks kuu aega tagasi toimunud Logistika Aastakonverentsi ettekannet.  

Esimesena räägib majandusekspert ja konverentsi moderaator Raivo Vare sellest, millised globaalsed nähtused mõjutavad meie logistikasektorit lühi- ja  pikemaajalises perspektiivis, millised võimalikud stsenaariumid ootavad meid ees pärast Ukraina sõja lõppu, milline saab selles kontekstis olema Venemaa roll, millised muutused ootavad ees globaalsetes tarneahelates ja palju muud huvitavat.

Vare nägemusel oleme hetkel üleminetapis ühelt majandusmudelilt teisele ja kuna Eestis puudub kriisipoliitika, nagu ka tööstuspoliitika, taristupoliitika, ühtne transpordipoliitika jpm, siis ilmselgelt kannatab meie riigi konkurentsivõime. „Ainuüksi vana rasva peal kohanemise maailmameistritena jätkamine ei too meile enam edu ja see protsess ei saa meie jaoks mööduda valutult,“ tõdes Vare.

Teises saatepooles räägib äsja maailma parimaks laevandusfirmaks tituleeritud DFDSi Eesti üksuse tegevjuht Peeter Ojasaar sellest, millist mõju hakkab meie ettevõtete transpordikuludele avaldama uuest aastast merendussektoris kehtima hakkav HTS, ehk heitkoguste kauplemise süsteem. Selge on ju see, et meretranspordi hinnad sellega seoses tõusevad, aga kui palju täpselt?

Logistikauudised eetris erisaate ettekanded juhatab sisse logistikauudised.ee toimetaja Tõnu Tramm, saatesarja toetab Digimeerik.ee.

Foto: Raul Mee, Fotol: Raivo Vare ja Peeter Ojasaar

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele