Verston Eesti asutaja ja juhatuse esimees, Taristuehituse liidu juhatuse liige rääkis saates Äripäeva arvamusliider, et selleks, et Eesti maanteed säilitaks olemasoleva kvaliteedi, tuleks igal aastal praeguse 100 miljoni euro asemel investeerida teedesse 200.
Veskmäe sõnul näeb seda tänasel päeval transpordiamet ka oma igapäevastes mõõdistustes ja kontrollides, et teede olukord läheb kehvemaks. “Sama kuuleme teede hooldajatena ka oma inimestelt, näiteks talvel sahameestelt, et teedel on roopad, mis on sügavamad kui need peaks olema. Sinna koguneb vesi, mis on liiklusolukorra mõttes kehva. Talvel omakorda jää ja lumi, mis neid omakordi kiiremini lagundab,” selgitab Veskimäe.
Vähenev rahastus on surve alla seadnud ka Eesti teede-ehitajad, kellelt transpordiamet on töid tellimas langevas mahus, mida ei kompenseeri piisavalt ka Rail Baltica ehitus. Lisaks on viimaste kriisaastate tulemusena mitmed taristuehitajad vähendanud töötajate arvu, müünud maha asfalditehaseid ja tehnikat. “Enne kui hakkasid turule jõudma Rail Baltica hanked, läks kriisiaastel hulga tehnikat valdkonnast välja,” räägib Veskimäe. “Ka meie Verstonis müüsime asfalditehase maha.”
Intervjuus kommenteerib Veskimäe veidi pikemalt veel ka Rail Baltica ehitust ning avab Verstoni kaarte ekspordi osas.
Veiko Veskimäed intervjueeris Lauri Leet.
Fotol Veiko Veskimäe 2020. aastal Tartu maantee asfalteermistöödel.
Foto autor: Andras Kralla
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.